Followers

Tuesday, 22 March 2011

Depan belakang sama rasa

Angin tak ada, ribut jauh sekali... tiba-tiba sahaja bom meletup hari ini. Tiba-tiba sahaja video skandal ditayangkan kepada wartawan terpilih selama 20 minit kalau mengikut kata sebuah portal berita yang sangat disukai oleh kaum Pakatan. Tayangan kepada wartawan terpilih itu dilakukan dibuat di Carcosa Seri Negara...

Hebat tempat yang menayangkan video perlakuan seks tersebut. Mungkin 'Datuk' yang menganjurkan tayangan tersebut sedar, orang yang ada di dalam video tersebut, memang seorang yang hebat...

Bukan hebat kerana di ranjang, sebaliknya hebat kerana walaupun skandal seks songsangnya masih dibicarakan, sudah muncul pula skandal yang lain. Dan kali ini melibatkan pula wanita dari China yang besar kemungkinan dibayar mengikut 'jam' dan 'shot'.

Maka timbullah persoalan, adakah semua ini dirancang bagi membuktikan, tokoh utama parti pembangkang di Malaysia itu yang kalau menurut Kickdefella adalah ANWAR IBRAHIM, memang seorang yang tidak mampu langsung mengelak daripada terjebak dengan masalah moral itu atau sememangnya seorang yang 'BERKOTE' sangat ganas dan tidak mengira apa lubang sekalipun, semuanya nak ditusuk?

Adakah hal ini akan memberikan implikasi terhadap perbicaraan yang sedang dihadapi oleh Anwar Ibrahim? Namun yang paling penting, apakah implikasi yang akan ditanggung oleh Pakatan Rakyat di Sarawak apabila video skandal ini akan mula tersebar kelak? Adakah ia akan memberi kesan kepada masyarakat pengundi di Sarawak?

Satu perkara yang sangat nyata dan sudah terbukti, masyarakat Cina tidak terpengaruh dengan video-video skandal kerana beranggapan ia adalah masalah peribadi pemimpin terbabit. Selagi pemimpin itu mampu menjamin peluang perniagaan atau kek ekonomi, pendidikan dan kebebasan media berbahasa Cina, selagi itulah mereka akan menyokongnya.

Perlu diingat, Anwar Ibrahim ada semua ciri-ciri yang dikehendaki oleh pengundi-pengundi Cina sama ada di Semenanjung, mahupun di Sarawak!

Yang barangkali pening, hanyalah Wan Azizah Wan Ismail, isteri Anwar Ibrahim merangkap Presiden Parti Keadilan Rakyat dan barangkali juga Nik Abdul Aziz Nik Mat yang sedang 'teruk' dikepung oleh konco-konco Anwar di dalam PAS agar tidak mengeluarkan sebarang kenyataan yang mampu 'mengusik' Anwar dalam hal ini....

Kalau kepala botak tidak bermata... gitulah jadinya....

Members of the media including The Star viewed the video clip on a computer at the hotel room, where Datuk T was heavily guarded. The Star journalist was searched and had his mobile phone taken away before being allowed to view the video. The other members of the media included those from Bernama, New Straits Times, Utusan Malaysia, China Press, the Internet portals, foreign news agencies and at least one opposition organ.

Monday, 21 March 2011

Azmin , Hafilda tak bagi Anwar serah DNA - nanti banyak hal !!

 
YB Dato Seri Anwar Ibrahim enggan menyerahkan sample DNA kerana YB Azmin dan isterinya pun tak mahu Anwar berbuat demikian.

Punca utamanya ialah Shamsidar Taharim tidak mahu rakyat tahu DNA Anwar.  Sebab apa tak mahu rakyat tahu pula ialah kerana Shamsidar tak mahu public tahu bahawa Farah Afifa pun ada riwayat DNA Anwar.

Maka pakat-pakat tak mahu menyerahkan sample DNA kerana tak mahu cerita lama mereka terdedah

Punca utama yang tak mahu adalah Shamsidar sebab dia ada mak bapak dia dan orang Taiping tahu Afifa anak siapa.
 
Sekarang kalau Anwar enggan menyerahkan DNA , kita desak dan minta Afifa bagi DNA.

Kita lihat sama ada DNA Afifa sama dengan DNA lelaki Y yang  ada dalam bontot Saiful dan DNA pada berus gigi, tuala dan botol air mineral yang diambil dari lokap OKT.

Tuesday, 15 March 2011

Pinaccle of Zainul'S Neglect Of Berita HariaN

This cartoon came out on Berita Harian two days back and was picked up by CNN as making fun of the tsunami disaster beseiging Japan.

Although BH has apologised yesterday, there is no excuse to justify this senseless, and stupid act of publishing the cartoon.

In times of great sorrow and shock to our Japanese friends, where 10,000 Japanese loss their life and is now facing a looming nuclear fallout from the fire at the nuclear powerplant, it shows great insensitivity on the part of BH.

The buck has to stop at NSTP Group Editor in Chief, Dato Zainul Ariffin dan BH Group Editor, Dato Mior Kamarul Shahid to take up this responsibility for this gross negligence and embarassment.

One BH reporter claimed that this is just the pinnacle of the problem of neglect on the part of Zainul who has been so engrossed with boosting sales of NST that he had left it totally to Group Editor, Dato Mior Kamarul Shahid to handle BH.

Mior's was described as "pengecut dan lembab" (coward and slow) in his management and is spending more time going out than managing the paper.

The editors are deskbound and becoming frogs under coconut shells unable to fathom the insensitivity of that cartoon.

Zainul is in a situation described by Malay perumpamaan as "Yang dikejar tak dapat, Yang dikendung berciciran" (Neither getting the chased ones, Nor kepping the one in hand). NST is still declining in circulations.

One former NST reporter attribute the problem to Zainul's Melayu Liberal inclination or Neo Liberal philosophy that is neither giving the leadership nor the direction to attract back NST's traditional pool of readers that left dfuring Kalimullah's reign of terror.

Zainul is still maintaining few of Kalimullah people in important positions in the paper. 

Memoir Mahathir: Ahmad Maslan Tidak Perlu Masuk Campur Isu Mahathir – Ku Li.



Ab Jalil Backer (jalil74@myjaring.net)
Setelah bertahun-tahun menunggu akhirnya Memoir Tun Dr. Mahathir Mohamad diterbitkan beberapa minggu lalu dengan tajuk “‘A Doctor in the House”. Beberapa tahun lalu saya difahamkan memoir ini hanya akan diterbitkan setelah Tun Mahathir meninggal dunia. Ia bagi mengelak konflik dan dan pertikaian yang tidak berkesudahan.

Namun entah mengapa tiba-tiba sahaja ia diterbitkan beberapa minggu lalu. Begitupun penerbitan memoir ini perlu dihargai sebagai satu khazanah ilmu dan pengalaman seorang mantan Perdana Menteri dan juga Perdana Menteri terakhir dari generasi pejuang kemerdekaan.

Seperti dijangka Memoir ini penuh kontroversi kerana ia ditulis berdasarkan pandangan dan pengalaman sendiri. Memoir Tun Mahathir ini merupakan autobiografi yakni ia ditulis dari perspektif personaliti terbabit bukannya melalui pandangan pihak ketiga seperti penulisan biografi. Penulisan autobiografi ini memberi ruang kepada membaca memahami pemikiran dan sudut pandangan pertama tokoh tertentu, atau dalam konteks ini Tun Mahathir terhadap keputusan dan tindakan yang beliau buat ketika itu.

Pendedahan apa yang ada di dalam minda Dr Mahathir dalam membuat sesuatu keputusan merupakan satu ilmu yang sangat besar ertinya dalam kajian-kajian akademik dan politik akan datang.
Namun autobiografi juga mempunyai kelemahan iaitu mereka yang menulis cenderung untuk mengkesampingkan unsur-unsur yang menunjukkan kelemahan, keburukan mahu pun kekurangan diri sendiri.


Saya tidak mengatakan memoir Dr. Mahathir penuh pembohongan mahupun terdapat penipuan. Begitu pun, memoir tidak boleh dianggap sebagai fakta dan bukti yang kukuh dan tepat hanya kerana ia ditulis berdasarkan sudut pandangan tokoh tersebut. Apa yang terdapat dalam memoir Dr. Mahathir adalah benar dan tepat dalam sudut pandangan beliau. Memoir ini juga berharga dalam kita memahami keputusan-keputusan yang diambil oleh Dr. Mahathir adalah berdasarkan maklumat-maklumat yang beliau ada dan yang disampaikan kepadanya.

Justeru, ketika kita menerima dan meraikan keterbukaan Dr. Mahathir mendedahkan pemikiran beliau terhadap keputusan-keputusan yang dibuat, adalah penting juga kita membenarkan mereka yang terbabit dalam pendedahan tersebut menyangkal atau menafikan sebarang kenyataan Dr. Mahathir yang membabitkan orang lain.

Dalam konteks inilah Ahli Parlimen Gua Musang dan bekas Menteri Kewangan, Tengku Razaliegh Hamzah (Ku Li) berhak mengkritik memoir Tun Mahathir yang memperkatakan dirinya.

Yang mengelirukan penulis mengapa Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan, menghentam Ku Li kerana mengkritik Memoir Tun Mahathir. Malah Ahmad Maslan pergi lebih jauh dengan menyatakan apa yang terdapat dalam buku Memoir tersebut benar belaka.

Ahmad Maslan dilaporkan oleh Malaysiakini sebagai berkata, “Apa yang ditulis Mahathir dalam buku memoir karangannya berjudul “A Doctor in the House” mengenai Tengku Razaleigh adalah sesuatu yang benar. Apa yang benar tetap benar. Tun Dr Mahathir menyatakan perkara yang benar dalam bukunya.”

Apa kebolehan dan kemampuan ilmu Ahmad Maslan untuk menyatakan segala yang terkandung dalam memoir tersebut sebagai benar? Ahmad Maslan adalah pemimpin genarasi baru yang tidak berada dalam kemelut politik era Mahathir, Ku Li dan Musa. Jika orang seperti Tun Musa Hitam bersuara mungkin ada kredebiliti dan nilai keilmuannya kerana Musa merupakan antara pemimpin yang pernah berada dalam kedua-dua kem.

Namun Ahmad Maslan tidak punya apa-apa pengalaman sendiri dalam konflik Mahathir – Ku Li sepatutnya menjaga kewibawaan jawatan Ketua Penerangan UMNO Malaysia. Sebagai orang yang bertanggung jawab mengkuhkan UMNO, beliau perlu ingat Ku Li juga ahli UMNO, ahli Parlimen Barisan Nasional, bekas Naib Presiden UMNO. Jika beliau lupa itu pun, ingatlah jasa Ku Li membantu merampas DUN Galas tempoh hari.

Pertikaian Mahathir – Ku Li adalah pertikaian dua pemimpin besar UMNO yang perlu diselesaikan oleh mereka berdua atau pemimpin sezaman mereka.

Sikap Ahmad Maslan yang mengambil jalan berpihak kepada Dr. Mahathir hanya kerana Mahathir berpengaruh dan Ku Li pula adalah Ketua Bahagian yang lanjut usia sekadar mencerminkan sikap tidak bertanggung jawab Ketua Penerangan UMNO.

Sekarang ini ramai mahu membela Mahathir kerana situasi politik yang telah berubah. Malangnya garang tidak bertempat mempertahankan Tun Mahathir tidak akan menguntungkan UMNO mahu pun Tun sendiri. Ini termasuklah Ahmad Maslan yang suatu ketika lalu tidak bersuara pun ketika Dr. Mahathir dibelasah dengan teruk oleh konco-konco Pak Lah.

Eloklah Ahmad Maslan menumpukan diri kepada pemerkasaan penerangan UMNO dan mempertahakan keputusan-keputusan kerajaan bukannya masuk campur dalam pertikaian pemimpin UMNO.

Namawee Babi dah mula hina Islam dan Melayu - sial punya Cina

Monday, 14 March 2011

SAH !!! PAKATAN DAN ANWAR PENGECUT !!! ALIH ISU DNA !!! TUIHHH !!!


PKR dan Pakatan Rakyat akan menghidupkan kontroversi kes bunuh Altantuya Shaaribuu menerusi kempen di seluruh minggu depan untuk menyerang balas gesaan sekumpulan NGO yang mahu Anwar Ibrahim menyerahkan sampel DNA.

BERNAMA Melaporkan Anwar menolak gesaan kumpulan NGO sambil berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang seharusnya patuh untuk menyerahkan sampel DNA beliau dalam kes pembunuhan model Mongolia itu.Begitu juga dalam kes dakwaan membabitkan Menteri Penerangan,Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim.Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail pula berkata partinya akan memulakan kempen DNA mereka minggu depan Kononnya untuk membalas demonstrasi yang diadakan pertubuhan-pertubuhan terbabit semalam.

DNA adalah singkat kepada “Datuk Najib Altantuya”.

“Akan ada siri ceramah.Kami akan edarkan risalah untuk menjelaskan apa yang berlaku dalam kes DNA dan saya merujuk kepada Datuk Najib Altantuya kerana DNA tidak merujuk kepada kes Anwar,Kami sudah sediakan kesemua dokumen yang relevan,” katanya lagi.

NI JAWAPAN SAYA

Datuk Najib Altantuya ??? apa cita ni ??? dah 2 kali Datuk Seri Najib bersumpah muhabalah dan sampai sanggup Beliau Bersumpah depan 19 juta rakyat malaysia.nak bohong apa lagi Puak PAKATAN ni ??? Anwar pernah bersumpah ker ???

berkenaan Datuk Seri Rais Yatim pula




Anwar juga berkata Anwar tidak takut untuk menyerahkan sampel DNA nya tetapi khuatir tentang kaedah digunakan oleh pendakwa dalam menguruskan bukti kes.khuatir atau takut ???

Semalam, kira-kira 100 orang yang mewakili 30 badan bukan kerajaan berhimpun bagi mendesak Anwar menyerahkan sampel DNA beliau berhubung kes liwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan.Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) Hamidzun Khairuddin berkata Anwar tidak harus menggunakan jawatan beliau sebagai Ketua Pembangkang untuk meremehkan peraturan undang-undang demi mengaburi mata rakyat.

“Kita juga mendesak badan kehakiman supaya tidak ‘double standard’ dalam isu ini.Kami rasakan bahawa keadilan tidak hanya diberikan pada Orang Kena Tuduh tetapi juga keadilan diberikan pada mangsa iaitu Saiful Bukhari yang menjadi mangsa liwat,seks di luar tabie ini,” katanya.

Pengerusi Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Selangor Abdullah Mansor pula berkata Anwar perlu tampil menyerahkan sampel DNA beliau jika merasakan dirinya difitnah.Perbicaraan kes liwat itu kini berlangsung di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Terdahulu, di mahkamah hari ini pihak pendakwaan berhujah bahawa Mahkamah Tinggi boleh dan patut membenarkan permohonannya bagi dikeluarkan perintah supaya Anwar memberikan sampel DNA beliau.Peguam Cara Negara II Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden berkata permohonan itu mungkin tidak pernah dibuat sebelum ini tetapi dibenarkan mengikut undang-undang manakala Akta Keterangan 1950 memberikan kuasa kepada mahkamah untuk mengeluarkan perintah itu.

“Demi kepentingan keadilan untuk kedua-dua pihak, mahkamah patut memerintahkan Anwar memberikan sampel DNA beliau bagi membolehkan mahkamah mengetahui perkara sebenarnya,” katanya semasa mengemukakan hujah bagi dua permohonan.

Permohonan pertama ialah supaya memerintahkan Anwar memberikan sampel DNA untuk dianalisis manakala yang keduanya ialah untuk menyemak semula keputusan perbicaraan dalam perbicaraan untuk menolak tiga barangan dan profil mengenainya dijadikan sebagai barang bukti.Pihak pendakwaan mahukan sampel daripada Anwar untuk dibandingkan dengan profil “Lelaki Y” yang ditemui dalam dubur pengadu Mohd Saiful.Pihak pendakwaan telah mengemukakan hujahnya dan mahkamah telah bersetuju bahawa sehelai tuala Good Morning, satu berus gigi dan satu botol air mineral yang diambil dari sel tempat Anwar ditahan semalaman pada 16 Julai, 2008 telah diperoleh menerusi cara yang tidak sah.

Mengenai permohonan semakan semula itu, Mohamed Yusof dalam hujahnya berkata peguam yang mewakili Anwar, S.N Nair,telah dimaklumkan mengenai penahanan itu menerusi sepucuk surat yang dihantar menerusi faksimili ke pejabatnya sehari sebelum penahanan itu.Hujahnya,penahanan itu sekiranya dianggap sebagai tidak mematuhi undang-undang, tidak sewajarnya menyebabkan barang berkenaan ditolak daripada dijadikan barang bukti.Terdahulu,prosiding hari ini hampir tertangguh apabila peguam Karpal Singh meminta mahkamah menahan semua yang bertanggungjawab membocorkan dan menerbitkan hujahan Mohamed Yusof sebelum ia didengar di mahkamah.Perbicaraan disambung esok dengan Karpal akan mengemukakan hujahan berhubung dua permohonan itu.

Antan jangan lah berlaga nanti beras jatuh tak boleh dimakan.

“Antan dengan antan jangan berlaga,

 Beras yang jatuh tak boleh dimakan,

 Ayam di tepian jua yang akan kenyang”

Renungkan lah bidalan bahasa ini dan sedarlah bahawa bangsa maruah negara akan tergadai sekiranya kita  tidak bersatu. Kita renungkan kembali bagaimana sejarah yang membuktikan kita pernah dijajah apabila kita tidak bersatu.

Kalau  beras sudah berselerak bercampur dengan pasir, anak anak akan kebuluran ayam juga yang kenyang. Usah lah antan berlaga kerana tamak dan haloba mahu merebut kuasa.

Sudah terbukti bahawa kejatuhan kesultanan Melaka  ke tangan Portugis pada tahun 1511 adalah kerana pejuang  kemerdekaan waktu itu hanya memeningkan diri sendiri dan tidak bersatu. Ini patut kita jadikan pedoman  dan ingatan kepada semua pihak dan rakyat . kata  Menteri  Besar Negeri Sembilan Dato' Seri Utama Haji Mohamad Hj Hasan

Mengimbas permulaan perjuangan menuntut kemerdekaan dahulu , Dato' Seri Mohamad berkata , sememangnya tidak dinafikan lahirnya ramai pejuang Melayu ketika pemerintahan  Inggeris dahulu , tetapi  mereka berjuang secara berkelompok dan tidak bersatu.Ini membuka ruang dan peluang kepada penjajah untuk memecah belahkan mereka  sehingga penjajah  berjaya melabelkan  sehingga Dato’ Bahaman  sebagai pengkhianat bangsa dan fitnah ini berjaya ditanam kepada pemikiran orang orang Melayu ketika itu.

Kesedaran inilah yang memanggil  Dato Onn dan juga Dato Tun Ismail  untuk melakukan sesuatu untuk merapatkan saf orang Melayu dan mereka perlu dan mesti bersatu. Tidak ada pilihan lain selain dari bersatu.Lantas tokoh -tokoh ini mengerakkan dan merencanakan plan penyatuan ini  di Negara ini  dan tokoh-tokoh  seperti telah memulakan rencana 1946 dengan menubuhkan  UMNO atau 'Pertubuhan Kebangsaan  Melayu Bersatu’ . UMNO adalah menjadi tunjang kepada  gagasan dan landasan untuk orang Melayu bersatu ketika itu bagi menuntut kemerdekaan Negara.

 Perjuangan ini mendapat sokongan dari semua rakyat terutama guru-guru Melayu yang menjadi  agen menyampai kan hasrat perjuangan  ini untuk bersatu mencapai hasrat  untuk memerdekaan Negara. Akhirnya segala jerih dan keringat terbayar juga apabila negara Malaysia akhirnya   Merdeka pada tahun 1957.

Menteri Besar mahukan  semua pihak mengenang  kembali  serta mengingati perjuangan kemerdekaan ini .Hayati intipati penyatuan yang ada untuk dijadikan pedoman juga iktibar landasan sebagai   meneruskan perjuangan orang Melayu ketika ini.

 UMNO sebagai tunjang kepada pembangunan Negara  telah berjuang semenjak kemerdekaan. Telah terbukti UMNO berjaya membawa Negara berada di landasan kemakmuran dan kestabilan ekonomi sehingga hari ini.

Berbagai dasar telah direncanakan  terutamanya  dasar persekolahan dan dasar membasmi kemiskinan yang telah  berjaya menurunkan  kadar peratusan kemiskinan rakyat. Kini segalanya telah diatasi ,kadar  kemiskinan hanya tinggal 4 peratus sahaja.  Dasar pelajaran juga telah berjaya apabila kerajaan  memberikan segala bentuk bantuan seperti buku sekolah juga biasiswa semata-mata mahu melihat anak-anak dan orang melayu berjaya.

Yang penting sekarang adalah untuk menerangkan kepada golongan Muda yang mungkin tidak berapa peduli untuk mengambil tahu sejarah yang telah berlaku selama ini.Kita perlu mencari jalan untuk menjelaskan kepada mereka supaya mereka sedar  bersatu padu untuk meneruskan agenda perjuangan orang  Melayu .

 Menteri  Besar Negeri Sembilan yang juga  Pengerusi Perhubungan Negeri Sembilan turut melahirkan kebimbangan terhadap situasi semasa di mana ramai orang Melayu yang kini celaru dan berada di persimpangan kerana terpengaruh dengan anasir-anasir yang sememangnya mencari peluang  memecah belahkan dan menjatuhkan orang Melayu.

" renunglah  dan fikirkan lah ke manakah sebenarnya arah tuju  bangsa Melayu?" Ujar beliau lagi.

 "Orang Melayu akan menyesal dan kecewa jika tidak mengambil iktibar segala yang terjadi pada sejarah lama sekiranya kerana tidak bersatu, berpecah belah, bersengketa  dan mementing kan diri " jelas beliau lagi.

"Negara boleh tergadai dan orang Melayu akan menjadi penumpang di Negara sendiri ".

Beliau juga menyeru agar pemimpin dan rakyat menghormati Kepimpinan Kerajaan Malaysia dibawah Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak terus didokong dan disokong.

katanya " semua pihak mesti bersatu, berganding bahu bekerja kuat membangun dan mempertahan kan kepentingan Bangsa, Ugama dan Negara."

Segala fitnah dan pembohongan  Parti Pembangkang mesti ditolak ketepi dengan segala bentuk penerangan dan pendekatan yang boleh agar  rakyat tidak lagi terpengaruh juga tertipu kepada golongan yang hanya mementing kan diri sendiri ini.

Parti Pembangkang akan melakukan apa saja bentuk pembohongan termasuk segala macam fatwa yang sebenarnya menyesatkan dan dengan tindak tanduk mereka yang telah dibuat di negeri-Contohnya negeri yang mereka tadbir seperti Pulau Pinang apabila isu merobohkan  1000 gerai di Pulau Pinang menjadi begitu hangat  yang memperlihat kan dasar perjuangan pembangkang  yang sebenar adalah langsung tidak berpihak kepada rakyat.

Beliau menyeru agar semua pihak di Negeri Sembilan sedar akan kepentingan memilih atau membuang undi pada pilihan raya akan datang. Beliau  mahukan semua individu terutama golongan muda yang belum mendaftar supaya segera berbuat demikian  kerana hanya dengan menunaikan tanggung jawab sebagai pengundi  barulah kejayaan sesebuah parti boleh dipastikan.

Seramai 140,000 pengundi yang layak mengundi belum mendaftar dengan SPR di seluruh Negeri Sembilan dan majoritinya adalah orang Melayu iaitu 95 peratus.

"Bekerja kuat lah bersama-sama dengan kerajaan negeri memastikan kemenangan UMNO dan Barisan Nasional bagi meneruskan matlamat mempertabatkan dan mempertahan kan kepentingan orang Melayu." pesan beliau kepada rakyat Negeri Sembilan.

 NOTA ;

Artikel ini adalah berdasarkan ucapan Menteri Besar ketika merasmikan Persidangan Tahunan UMNO Cawangan, WANITA , PEMUDA dan PUTERI UMNO Cawangan Rantau, Bahagian Rembau Tahun 2011 pada 12 Mac di Dataran Karya Sek. Keb. Dato' Akhir Zaman Rantau.

N9kini@yahoo.com
Sumber : http://www.negeri9kini.blogspot.com

Saturday, 12 March 2011

Pendedahan Skandal Anwar - Pengakuan Norlaila - pasangan seks Anwar Ibrahim.

Apakah ini salah satu dari 4 orang yang Tun M katakan. Dengar lah perbualan ini.Suara siapa. Adakah orang yang boleh buat suara macam sebiji dengan suara Anwar Ibrahim. Anwar The Gigolo.



http://www.gt-puteri.blogspot.com

Friday, 11 March 2011

Aktiviti judi di Selangor 'HALAL' - MB Khalid!

Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor tidak berhasrat untuk melaksanakan peraturan mengharamkan sebarang aktiviti judi di negeri ini.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, sebarang langkah pengharaman aktiviti judi dan nombor ramalan seperti yang dilakukan di Kelantan ketika ini tidak pernah dibincangkan oleh kerajaan negeri termasuk barisan Exco.

''Kita tidak bincang perkara ini termasuk memperkenalkan larangan tersebut. Ini pendirian kita buat masa ini," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di sini, hari ini.

Beliau mengulas pendirian kerajaan negeri sama ada bersedia mengharamkan perniagaan judi di negeri ini sepertimana yang dilakukan di Kelantan di bawah pentadbiran sekutu mereka, Pas.

Sebelum ini, Pengerusi DAP, Karpal Singh meminta kerajaan Kelantan menarik balik pengharaman judi atas alasan aktiviti itu dibenarkan kepada kaum bukan Islam di bawah Undang-undang Kerajaan Persekutuan yang juga turut melibatkan negeri yang ditadbir oleh Pas itu.

Kenyataan Karpal itu dibuat susulan tindakan pihak berkuasa tempatan (PBT) di Kelantan menyaman dua pemilik kedai buku di negeri itu kerana menjual tiket loteri pada 28 Februari lalu.

Tindakan PBT itu dikatakan telah menimbulkan dakwaan bahawa kerajaan Pas di Kelantan menafikan hak penganut agama lain di negeri berkenaan.

Agak pelik juga dimana pendirian PAS tentang perkara ini! Adakah sama macam isu arak dahulu. Sewaktu UMNO, mereka kata dan menyalak sana sini yang UMNO halalkan disco, kilang arak , judi dan apabila mereka memerintah dan berkuasa, mereka sendiri yang menyatakan tidak boleh haramkan disco, judi dan menutup kilang arak. Bahkan kalau dilihat sekarang rumah-rumah urut tumbuh 'segar' macam cendawan selepas hujan tanpa kawalan oleh pihak berkuasa tempatan.

Adakah PKR yang diketuai oleh MB Khalid dan juga PAS diwakili oleh Hasan Ali takut berhadapan dengan DAP untuk menyuarakan 'tentangan' mereka? Didalam kes arak sebelum ini, PAS betul-betul dijadikan hamba pada DAP hingga terpaksa tunduk dengan setiap tindakan yang ingin dilakukan DAP. PAS hilang suara, PAS hilang maruah, PAS hilang kuasa akibat gila kuasa dan terkurung dalam kebodohannya.

Terang lagi jelas, kepentingan politik lebih daripada kepentingan agama. Itulah yang boleh kita lihat apa yang ada pada kebanyakan pemimpin-pemimpin PAS pada hari ini. Hasan Ali sepatutnya ada hak untuk menegur MB Khalid tentang isu judi ini, tetapi apakan daya selepas isu arak nampak gayanya beliau tidak mampu untuk melakukannya!

Takbir sana...takbir sini, hinggakan bila cicak terjatuh dari siling dewan pun takbir juga. Tetapi hakikatnya perangai mereka sama saja dengan perangai ahli-ahli parti politik lain. Melalak melaungkan takbir, tetapi apabila kilang arak berleluasa kononnya akan menghapuskannya jika diberi kuasa kini Tak'BIR' hanyalah salakan sahaja.

Yang nampak jelas disini adalah semakin lama PAS bersekongkol dengan DAP, maka semakin tersasar arah perjuangan parti mereka. Oleh itu adalah lebih baik sekiranya mereka berpatah balik dengan segera. Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

1/2 juta umati Islam doa kepada sheikh Anwar

Dengar Temberang Anwar ,Seluruh dunia akan solat hajat khas untuk Anwar.Percaya ka.

Bekas Pemimpin PKR Tidak Terkejut Kalau Anwar Terus Jadi Orang Bisu

KUALA LUMPUR 10 Mac – Bekas Timbalan Ketua Menteri 1, Pulau Pinang,  Dr Mohd Fairus Khairuddin berkata bukan sesuatu perkara pelik apabila Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim terus mengunci mulut  menjadi bisu berhubung apa yang didedahkan  Ummi  Hafilda Ali.

Ini kerana katanya Anwar tahu dia berdepan risiko yang cukup besar jika bertindak balas terhadap semua dakwaan dan pendedahan yang dilakukan  Ummi dan bekas pemimpin PKR yang lain sebelum ini .

“Anwar sampai sekarang tak berani buka mulut untuk menjawab pendedahan oleh bekas Ketua Pemuda PKR, Ezam Mohd Noor, dakwaaan oleh rakan baiknya, Datuk S.Nallakaruppan dan termasuk saya sendiri serta beberapa bekas pemimpin PKR lain.

“Sebab itulah saya  yakin dan percaya Anwar  tidak akan mengambil apa-apa tindakan baik saman malu atau sebagainya terhadap Ummi  Hafilda yang secara terbuka menyerang beliau pada pilihan raya kecil DUN Kerdau dan Merlimau baru-baru ini.

“Sehubungan itu apa yang kita boleh buat kesimpulan ialah sama ada dakwaan itu benar atau Anwar yang sengaja tidak mahu ambil tindakan dengan tujuan untuk mengalih isu yang sebenar dan mengharapkan rakyat lupa segala dakwaan terbabit, “ katanya kepada UMNO-Online di sini.

Ummi Hafilda dan beberapa bekas pemimpin PKR lain pada pilihan raya kecil DUN Kerdau dan Merlimau baru-baru ini turut turun padang mendedahkan kepada rakyat bagaimana sikap serta tindak tanduk Ketua Pembangkang berkenaan.

Fairus seterusnya berikrar akan bersama-sama dengan bekas pemimpin PKR yang lain untuk terus memberi penerangan dan menceritakan hal yang sebenar untuk memastikan rakyat tahu dan sedar akan perjuangan dan siapa Anwar Ibrahim sebenarnya.

Tegas beliau adalah menjadi tanggungjawabnya serta rakan-rakan lain yang telah tahu dan arif tindak tanduk Anwar  agar satu hari nanti mereka tidak akan dipersalahkan kerana menyembunyikan perkara yang sebenar.

“Adalah menjadi amanah kami untuk memastikan agama, bangsa dan negara tidak dikhianati oleh insan ini dengan mendedahkan kebenaran dan kebatilan. Insyaallah….Segala keburukan Anwar akan kami dedahkan satu persatu dan tidak akan berundur,“ katanya. -MediaUMNO