Followers

Thursday, 18 August 2011

KES LIWAT ANWAR IBRAHIM: Dari mulut Datuk S. Nalakaruppan...

Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MUIP),Datuk S. Nallakaruppan yakin Anwar Ibrahim sedang mencari helah untuk menangguhkan kes liwat yang dihadapinya meskipun hakim telah mengarahkan beliau memberi keterangan bela diri, Isnin depan.Katanya,tidak mustahil apabila menjelang sahaja tarikh tersebut,ketua pembangkang itu secara tiba-tiba akan jatuh 'sakit' sehingga memerlukan rawatan segera di hospital bagi membolehkan cuti sakit dikeluarkan sekali gus perbicaraan terpaksa ditangguhkan.

Katanya,beliau berani membuat jangkaan tersebut kerana selama tiga tahun kes liwat itu dibawa ke mahkamah,Anwar berulang-kali membuat pelbagai helah sehingga memaksa kes berkenaan ditangguh lebih 50 kali oleh Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah.


"Saya seperti juga seluruh rakyat Malaysia mahu melihat kes ini diselesaikan dengan segera bagi memberi keadilan bukan sahaja kepada Anwar tetapi juga kepada Mohd. Saiful Bukhari Azlan. Namun, mengenali Anwar saya percaya beliau akan cuba bermain helah.Sebab itu sehingga sekarang dia gagal mengemukakan saksi dan alibi bagi kes ini, sebaliknya cuba mengheret Perdana Menteri dan isteri bagi memperdaya rakyat kononnya wujud konspirasi. Tapi bila saya dan beberapa rakan menawarkan diri menjadi saksi tidak pula dipanggil.Kami adalah saksi yang relevan kerana saya sendiri boleh mendedahkan banyak perkara mengenai Anwar di mahkamah. Siapa lagi mangsa Anwar saya boleh nyatakan satu persatu," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di pejabatnya.

Dalam pada itu,Datuk S. Nallakaruppan yang juga bekas sahabat baik Anwar selama 30 tahun berkata,ketua pembangkang itu perlu mengambil peluang daripada keberkatan bulan Ramadan ini untuk menyucikan diri bagi menghadapi kes liwat tersebut dengan penuh rasa tanggungjawab.Tambahnya, dalam usia yang sudah melewati 60-an,ketua pembangkang itu tidak boleh lagi hanya memikirkan tentang kepentingan peribadi, sebaliknya beliau perlu memikirkan tentang masa depan agama,bangsa dan negara yang telah banyak dirosakkannya selama ini.


"Anwar sepatutnya menjadikan peluang membela diri ini bukan sahaja medan membersihkan diri, tetapi untuk menginsafi kembali segala tindak-tanduk yang telah banyak membawa kerosakan kepada negara semata-mata demi bergelar Perdana Menteri," katanya.

Sumber: Badut Rakyat. 
 

Monday, 15 August 2011

Nurul Izzah sudah perasan Pakatan rakyat jadi kerajaan , belajar dari ayah nya

Nurul Izzah ini mungkin sudah terlebih perasan bahawa dia  kini Pakatan Rakyat adalah kerajaan hanya dengan menguasai 5 Negeri. Samalah Ayah dan Anak satu perangai , mujur dia ini perempuan saja kalau lelaki mungkin selera pun sama,

Bafru baru ini mereka telah mengadakan pertemuan antara  Pakatan Rakyat yang diwakili oleh Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu; Ahli Parlimen Kepong, Dr. Tan Seng Giaw serta Nurul Izzah sendiri dengan Hoyer pada Selasa lalu dengan pertemuan  Timbalan Menteri Luar Jerman, Werner Hoyer baru-baru ini. Dalam kenyataan n Nurul Izzah pertemuan itu  bakal mengeratkan hubungan diplomatik antara kedua-dua pihak. Pakatan rakyat dengan Jerman,

Apakah pakatan Rakyat ini sebuah negara dan apakah Nurul izzah tidak tahu bahawa  Pakatan rakyat hanyalah sebuah pakatan haram yang tidak berdaftar (pakatan haram).

Antara yang dibincangkan dalam pertemuan yang turut disertai oleh Duta Jerman ke Malaysia, Dr. Guenter Gruber itu adalah membabitkan perhimpunan haram yang didalangi oleh pihak pembangkang pada 9 Julai lalu.
Nurul Izzah dalam blognya, http://www.nurulizzah.com kemudian menyifatkan pertemuan itu satu sesi yang cukup menarik dan pasti bakal membuahkan hasil yang akan mengeratkan hubungan diplomatik antara Pakatan Rakyat dengan kerajaan Jerman.

Menurut Dato Seri Zahrain Mohamed Hashim yang diminta membuat ulasan  berkata, pembangkang seolah-olah cuba memberi gambaran kepada negara luar bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang tidak demokratik dan bahawa ramai rakyat negara ini menyokong perjuangan mereka itu.

"Itu adalah apa yang pembangkang cuba lakukan. Ini semua penipuan mereka. Ini semua juga bermula daripada bapa Nurul Izzah sendiri yang telah memberi gambaran buruk tentang banyak perkara mengenai Malaysia di mata luar," katanya.

Saturday, 13 August 2011

UMNO tidak peduli apa mereka kata yang penting kita bersatu demi akidah Islam

Sudah mula nampak  ada  perselisihan pendapat antara juak juak PAS ini apabila Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang tampil dan bangun menyokong JAIS. Mereka mungkin tidak mahu menjadi hipokrit  seperti pemimpin pemimpin otai mereka yang  ingin mengejar kuasa dan jawatan sehingga sanggup meminggirkan agama.

Semalam mereka telah membuat bantahan secara aman di Pulau Pinang rentetan dari kenyataan Ketua mereka yang  juga menyokong JAIS dan Hasan Ali di mana pendirian ini bertentangan dengan  keputusan pemimpin mereka yang cuba memburukkan serta menyalahkan JAIS. Namun ada juga penyokong JUMUD PAS yang masih tidak sedarkah diri yang kini melihat JAIS dan usaha UMNO mengambil berat isu  Murtad ini sebagai sesuatu yang tidak baik.  Apa juga anggapan mereka UMNO tidak peduli , yang penting umat Islam perlu bangun dan bersatu dalam isu menyelamatkan akidah agama kita. sila baca ini juga

Friday, 12 August 2011

Hidup Badrul penuh Fitnah

Inilah bos baru Badrol - Anthony Loke  DAPig
Si Badrul Gilo tuh sekarang sudah menyepi dan berdoa agar Rosmah tak saman dio. Bergogak  dio lemparkan fitnah pado Rosmah kononnya  Rosmah boli Cicin berjuta ringgit. Akhirnya penipuan  Badrul dipatahkan dan dibuktikan bahawa itu semuo penipuan dan Badrul gilo ini sebenarnya petik cerito ni dari blog Raja Petra.

Bangang punyo Badrul. tak ado kojo lain ko mamat ini asyik nak tabur fitnah sajo. sekarang ni  Badrul kecut dan tidak bersuaro. Kenapo tak berani pulak nak heboh hebohkan lagi pasal cicin tuh. Tapi dio akan tanggung dosa kerano ramai orang Pakatan Rakyat yang banggang  percayo apo yang dio fitnahkan.

Manusio macam Badrul  ni pun bulleh hidup kek ateh muko bumi ini. Manusio macam in i pun ado jugak orang nak pocayo. hidup dio menipu dan terus menipu sobab nak  kuasa , nak jadi wakil rakyat. nak jadi menteri bosa lak sekarang ni.

Badrol ni dah dikotopikan oleh pemimpin  PKR pusat dan di Negori  Sembilan dia dah dipulaukan oleh pemimpin PKR  Negori  Sembilan. itulah sobab dio bergorak ateh persatuan solidatari anak mudo SAM yang tak berdaftar dan tak berahli.

Ramai yang  raso Badrul ini akan bertanding atas tikit  DAP.

Gambar menarik Tun M dan Isteri - Minaq Jinggo

Aduhaii...Payah Nak Keluaq Keta Ni...Kecik Sangat..

Kain Pelikat Tun Nak Terlondeh

Ni Kalau Jumpa Kat Surau, 
Silap-Silap Sapa Pun Tak Sangka Bekas PM. 

Ayahanda Tun Segak Bergaya. Sempat Control Macho
 Pak Aziz Minta Ampun Dengan Tun
Haaa ! Ini Dia Kekasih Hati Si Ulam Jantung Tun. 
Manis Berseri. Ayu Jelita.

Apa Nak Buat Ni...Orang Semua Dok Tengok
Kita Potong Dulu Kek...Biaq Depa Dok Tengok Puas-Puas

You Suap I Dulu Kot..
Macam Kat University Malaya Singapore Dulu-Dulu

Haaa ! Nga Luas-Luas Tok Wan Hang Ooooi !

You Jangan Tokak/Gigit Jari I Sudah Laa Youuu

Haahh..Dah Tersedak....
Bukan I Tersedak You...I Malu Laaa Yooouuu.
 OK...Giliaq You Pulak..Cepat Sikit..
Dia Dok Nak Ambil Gambar You Tuu.. 
Haaaa... Kalau Bagi Kat Diaa...
Dia Dok Kira Nak Tokak Saja.. 

I Malu Laa Youuu...

Penat Suap-Suapan...Giliran Bercakap Pula..
Siapa Lagi Kalau Tak Bukan Bro Jinggo Kita...
Segak Bersama Tun
Ibrahim..Hang Mai Dekat Sikit..
Tun Bukan Nak Makan Hang..Dia Dah Kenyang.

Giliran Posing Maut..

Wednesday, 10 August 2011

ISU PUJUKAN GEREJA: Jawapan MAINS terhadap Nur yang menerima bantuan dari Gereja.


KENYATAAN AKHBAR
Oleh:
Setiausaha Majlis Agama Islam Negeri Sembilan ( MAINS )

Laporan dirujuk:
Laporan Muka Hadapan Berita Minggu ( m/s 6 )
Bertarikh 7 Ogos 2011 ( Ahad )
dan
Laporan Harian Metro ( m/s 14 )
Bertarih 7 Ogos 2011 ( Ahad )

1. Pihak MAINS merakam rasa kesal dan amat dukacita diatas penyiaran berita yang tidak tepat, mengelirukan dan menemubual prasangka negatif masyarakat terhadap institusi pengurusan zakat di N.Sembilan dan di Malaysia amnya.

2. Setelah siasatan dijalankan, pihak MAINS mendapati status Puan Nur sebagai ibu tunggal adalah tidak benar. Beliau mempunyai 4 orang anak dan suami yang bekerja tetap dengan gaji berjumlah RM 1,300 sebulan.

3. Beliau dan suami pernah dibantu beberapa kali oleh Baitulmal N.Sembilan sejak 2006 sehingga kini. Tidak kurang dari 10,960.00 pelbagai jenis bantuan dalam bentuk tunai dan barangan makanan di salurkan.

4. Beliau juga mendapat bantuan kanak-kanak (bulanan) sebanyak RM400.00 dari Jabatan Kebajikan Masyarakat N.Sembilan sejak Januari 2011 dan suanminya turut bertanggungjawab menguruskan keprluan dan persekolahan anak-anak mereka.

5. Pihak pengurusan MAINS sejak dari awal 2011 telah menasihatkan beliau agar tidak menerima bantuan gereja dan beliau insaf serta berjanji tidak akan menerima bantuan dari pihak berkenaan lagi.

6. Siasatan juga mendapati selama ini bantuan berkenaan di beri atas dasar persahabatan beliau dengan rakan lama persekolahan yang bertugas di gereja berkenaan. Tiada bahan bacaan atau barang berkaitan agama Kristian yang di bekalkan kepada beliau atau suaminya untuk menukar agama atau murtad.

7. MAINS juga mendapati Baitulmal N.Sembilan telah melayan semua permohonan dan menyalurkan bantuan kepada beliau secara profesional dan tidak timbul isu mencemuh, menghalau atau memarahi beliau secara keterlaluan. Baitulmal N.Sembilan melaksanakan inisiatif Indeks Kepuasan Pelanggan dan semua kaunter Baitulmal dirakam oleh kamera litar tertutup bagi memastikan tiada pelanggan yang tidak di layan dengan sewajarnya.

8. Pihak MAINS berharap isu ini tidak dipanjangkan dan dipolemikkan sehingga menimbulkan ketegangan agama di kalangan masyarakat N.Sembilan dan Malaysia amnya.

Sekian.

Kamal Amran b. Kamarudin
Setiausaha, Majlis Agama Islam N.Sembilan
9 Ogos 2011 / 9 Ramadhan 1432

Tuesday, 9 August 2011

ADA ADUN PR DI N9 TAK SUKA POSA ?

Korang sure tak caya bila penulis katakan ada  seorang ADUN Pakatan Rakyat yang tidak pernah puasa. ADUN ini dari muda lagi tidak pernah puasa. Dia suka masak undang sambal tumis.

Siapa agaknya ADUN ini ? Hobbynya main ekor dan dia ni takut bila mati nanti kalau ada cacing yang akan makan tubuh dan badan. Oleh itu dia tidak suka jika ada pembacaan talkin yang menyebut pasal cacing.

Kalau korang tak caya ADUN ini x suka Posa tanya lah isterinya atau kawan kawan rapat nya, ramai yang tahu dia ni memang tak suka posa.- Korang cari dulu nanti kami akan siarkan cerita penuh pasal ADUN yang tak suka posa ni.

Thursday, 4 August 2011

Amboi amboi nak kena cili api mulut Wan Azizah ni !!!!!!! Baca kalau nak tahu kenapa ...?

Amboi.., amboiii…, aambooiii….!!!

Bukan main bersiap sedia lagi Wan Azizah seperti begitu yakin beliau akan menggantikan Datin Seri Rosmah Mansor sebagai FLOM – First Lady Of Malaysia..

Mungkin Wan Azizah sudah mula berangan-angan membayangkan dirinya akan bergelar FLOM sebaik sahaja Anwar Ibrahim mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri ke 6 selepas Pilihanraya ke 13 nanti.

Ikuti laporan portal pro Pakatan yang menyiarkan kenyataan Wan Azizah “minta jauhkan” dirinya tidak menjadi seperti Rosmah…;

Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail berkata, rakyat Malaysia tidak akan melihat beliau membeli-belah di luar negara seperti sesetengah isteri para menteri.

Ditanya sekiranya beliau mungkin akan kerap membeli-belah di luar negara sekiranya suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri, Wan Azizah berkata, "minta jauhkanlah saya jadi seperti Rosmah."

Menurut Wan Azizah, beliau sebelum ini pernah melawat luar negara ketika suaminya masih belum dipecat daripada kerajaan BN.

Namun dalam lawatannya itu beliau sekadar melawat muzium seperti kompleks muzium kajian Smithsonian di Amerika Syarikat dan juga Museum of London.

"Saya telah pergi ke luar negara dan bertemu seorang isteri duta (Malaysia) dan dia bertanya saya, 'ke mana Datin Seri mahu kunjungi?'.

"Saya beritahu dia, muzium Smithsonian bagus. Kemudian dia beritahu saya, 'andalah isteri menteri pertama yang ajak saya pergi ke muzium," katanya lagi dalam satu temubual eksklusif dengan Malaysiakini.

Katanya perkara yang sama juga berlaku apabila beliau mengunjungi Museum of London bersama isteri kepada seorang duta Malaysia.

Wan Azizah berkata, isteri duta berkenaan selepas itu memberitahunya bahawa itulah kali pertama beliau berkunjung ke muzium di negara itu.

Beliau berkata demikian ketika ditanya sekiranya beliau akan mengambil sikap yang sama seperti dakwaan-dakwaan yang dilemparkan terhadap Rosmah – terbaru melibatkan dakwaan pembelian sebentuk cincin berharga RM24 juta. Malaysiakini.


Nak kena cili ni mulut Kak Wan.
Kak wan mulot sapa ek bau busuk , mulut Kak Wan ke mulut Rosmah, ingat ke Kak Wan menipu bila kata  Anwar ada bersama Kak Wan dalam isu  Saiful sedangkan Anwar kata dia sedang bermesyuarat, kantoi kat sini kami masih ingat. 

Ha ingat ke Kak Wan kata jam Omega ada kat rumah sampai hari  jam itu tak ada.

Wednesday, 3 August 2011

Loke Siew Fook beli pengkhianat UMNO RM3000?

DAP sekarang kian terdesak dan sanggup membayar mana mana ahli UMNO yang sanggup menjadi pengkhianat memburukkan  kerajaan  Barisan Nasional mahu pun mana mana pemimpin UMNO. Dengar khabar baru baru ini seorang ahli UMNO yang sanggup memburukkan pemimpin UMNO di hadapan penyokong DAP mendapat bayaran sebanyak RM3000 pada satu majlis.

Di Tampin baru baru ini seorang ahli UMNO yang mengaku dirinya ahli UMNO dari Kuala Pilah telah dibayar sebanyak RM3000 dan DAPig telah berjanji akan membawa ahli UMNO ini untuk beberapa ceramah dan makan malam yang dianjurkan oleh DAPig. Jika sebulan 4 kali maka  imbuhannya agak lumayan RM12.000.

DAPig sanggup lakukan apa saja untuk tawan hati bangsa Melayu termasuk lah membaca sebaris ayat suci Al Quran. DAPig juga sanggup berpura pura menyokong PAS tetapi sebaliknya kedua dua parti ini sebenarnya menikam antara satu sama lain. PAS tidak berani membawa bendera DAPig jika bersama- sama orang Melayu dan DAPig juga tidak berani membawa bendera PAS jika mereka berada sesama orang Cina.

Inilah manusia kalau sudah berkiblatkan wang dan ringgit.

Tuesday, 2 August 2011

Aspan kena jawab kenapa dia lacurkan dirinhya kepada DAPig dan berapa LSF bayar dia ?

Sebenarnya aku berharap sangat Roshatika akan terjumpa tulisan ini dan akan post di blognya dan tanya pendapat orang lain .

Jika tidak puas hati kepada kepimpinan dan kerajaan  Malaysia ataupun Negeri Sembilan , cukup lah sekadar menulis di blog. ramai yang faham mengikut andaian masing masing. Bila sudah berdiri di pentas DAP dan mengutuk Kerajaan  Malaysia , Perdana Menteri , Kerajaan Negeri dan Menteri Besar rasanya sudah keterlaluan.

Tepat sekali ungkapan yang boleh diungkapkan adalah mahu menjatuhkan kerajaan BN di Malaysia dan di peringkat Negeri Sembilan. Anthony Loke memberitahu hadirin kesemuanya ada dalam lebih kurang 100 meja dengan 10 orang satu meja bahawa Aspan Alias adalah ahli UMNO hari ini mahu membuat pendedahan.

Ini bolehlah kita ketegorikan  Sdr Arpan Alias  sudah menderhaka , pengkhianat.  Mungkin tidak ramai yang tahu mengenai Aspan Alias ini. Tak banyak yang baca  blog dia tetapi berdirinya Aspan adalah atas dasar berdendam kepada orang yang tidak pernah melakukan apa apa kesalahan kepadanya tetapi hanya tidak memandikan Aspan dengan wang ringgit mengikut kehendaknya. Orang orang ini (Pemimpin) ini dijadikan musuh oleh Aspan.

Yang rakyat Negeri Sembilan mahu tahu kenapa Arpan naik ke pentas DAP. Berapa LSF (Anthony Loke) bayar Arpan.Kenapa Aspan sanggup lacurkan diri nya berdiri di atas pentas DAPig  semalam di Tampin. Apakah hanya dengan bayaran yang di bayar oleh LSF , Aspan sanggup lacurkan dirinya  dan mengkhianati bangsa dan agama serta negara dan negeri. Inilah sebenarnya Aspan Alias. Penulis blog  yang kini condong kepada DAP kerana Najib tidak mahu bayar nya, pemimpin di Negeri Sembilan buat tidak tahu kepada nya.

Inilah persoalan yang perlu Aspan jawab, kenapa dia melacurkan dirinya dipentas DAP ? Beranikah dia bersumpah bahawa Anthony Loke tidak membayarnya ?

Setakat ketuk dan tulis siapa pun boleh Sdr Aspan !!! berikanlah Formula , siapa pun boleh cari salah orang.

Setakat mengetuk Key Board dan menulis  bahawa rakyat benci Rasuah , salah kuasa dan juga memainkan sentimen rasis dan juga menulis bahawa Najib kini membiak kan  kroni bagi membantu beliau  untuk pilihan raya kelak. Siapa yang tak boleh tulis begitu.

Siapa yang tidak tahu apa yang Aspan cuba tonjolkan dan cuba menonjolkan diri hebat dalam pentadbiran dan politik, Saya juga boleh tulis  jika setakat mahu menyalahkan orang lain. Mana bloggers yang tidak tahu menyalahkan orang lain. semua bloggers boleh menyalahkan pemimpin pemimpin khususnya jika pemimpin itu popular.

Aspan Alias  selama ini ingat apa, kerajaan tidak mahu menghalang apa yang beliau tulis , Rasuah salah kuasa dll. Kerajaan juga  berikhtiar dan cuba menghapuskan gejala yang disebutkan oleh Aspan itu.Kenapa Aspan tidak menulis formula untuk menangani isu isu yang disebutnya itu yang boleh memastikan  sifar rasuah , Sifar salah kuasa sifar permainan rasis. Hebat jika formula Aspan dapat diterima pakai oleh kerajaan dan kerajaan Malaysia akan menjadi sifar rasuah dll kerana tidak ada satu  kerajaan di dunia ini yang sifar rasuah sebelum ini. Mungkin Aspan akan berjaya melakukannya.

Aspan terlalu kuat mendesak sekarang dan banyak sangat rahsia yang cuba dikorek dan terlalu banyak isu yang dimainkan untuk menarik perhatian pemimpin tertentu bahawa Aspan Alias hebat dan Aspan Alias b oleh jatuhkan pemimpin ternama. Tak cukup di blog Aspan sanggup naik ke pentas makan malam DAPig yang menghidangkan kerbau pendek bersama  Anthony Loke  di Tampin baru baru ini. Bukan apa harikan nak raya, mana lah tahu kot kot ada yang takut dan dapat durian runtuh.

Aspan Alias  , biasanya orang kalau takut kerana salah tapi kalau orang itu betul mereka tidak akan takut. Penulis juga mahu berpesan lah kepada kawan kawan , tak payah lah buat kerja kerja macam itu, bila tak dapat apa yang dimahukan , mula lah memburukkan pemimpin berkenaan. tak kemana kesudahan nya.Cuba Najib jadikan Aspan kroni, korang rasa Aspan nak ke  tulis buruk pasal Najib.