Followers

rantau ku sayang

Wednesday, March 7, 2012

Bukti kepimpinan PAS yang bebal... Baca ni!


Semalam PAS kata mereka tubuh jawatankuasa khas di peringkat pusat bagi mengawal selia urusan pentadbiran Kerajaan Kedah. Dua orang ADUN PAS yang meroyan nak jadi MB bersetuju terima balik perlantikan sebagai exco kerana PAS pusat akan kawal pentadbiran Ustaz Azizan. 

Hari ini setiausaha agung PAS pusing cerita pula dengan berkata tiada jawatankuasa yang boleh mengatasi kuasa exco dan MB. Kalau dah tahu jawatankuasa tidak ada kuasa apa ke jadahnya perlu ditubuh jawatankuasa tu? 
 
Dalam pada itu, Nik Aziz pulak menunjukkan sikap lepas tangan... Mursyidul Am jenis apa plak ni? Kononnya tidak wajar untuk beliau campur tangan soal pentadbiran kerajaan Kedah yang dilaporkan bergolak. "Urusan Kedah untuk orang Kedah. Saya tidak mahu komen," katanya.

Huhh, mudahnya berkata-kata.. Masak la rakyat Kedah. Dok ada MB yang jelas tidak berkaliber. 

Persoalanya, inikah corak dan rangka kerja PAS dalam menerima amanah rakyat untuk mentadbir negeri. Dalam masa berkempen dulu, menagih undi rakyat... Berbagai janji manis yang di taburkan. Mengaku bijak mentadbir negeri mahu pun negara, jika di beri kuasa.


Sekarang apa sudah jadi? Bukan CAB yang kata, PAS sendiri yang kata bersama bukti terbentuknya jawatan kuasa khas untuk mengawal selia urusan pentadbiran Kerajaan Kedah. Dimana ketua pentadbir negeri Kedah yang mereka sendiri lantik tidak boleh dipercayai. 

Pendapat CAB, kalau dah tak pandai memerintah negeri tu, lepaskan saja kuasa. Jangan kerana dek rakus dengan kuasa, bak kata pepatah 'Anjing kurap pun nak di bela'.

Ini menipu rakyat namanya!
 

1 comment:

  1. Bebal itu bagus.Bebal itulah menyebabkan sayangku boleh menguasai bontot pemimpin PAS.

    ReplyDelete