Followers

rantau ku sayang

Thursday, November 20, 2014

PKR Kembali Kepada Tabiat Asal Apabila Terpalit Krisis MB



Kata seorang rakan, tak ke pelik bila dia jadi YB dulu, jangan kata longkang, sampah pun dia tak ambil kisah, mana dia ambil peduli?

Tapi atas nasib dia baik, sebab Sultan tak menerima Wan Azizah menjadi MB baru dan dia terpilih, dengan jawatan MB yang dia pegang sekarang, secara automatiklah segala lakonan ala Jokowi pun muncul.

Bukan hanya turun bersihkan longkang, turun ke sawah, sembur racun serangga nak kawal denggi katanya, malah siap menjahit bagai nak tunjukkan dia adalah MB berjiwa rakyat kononnya, Kononnyalah!

Setelah Che'gu Bard membalun secara terbuka terhadap Azmin dan kebobrokan PKR yang menjatuhkan Khalid Ibrahim, rupanya dalam kem PKR ada yang panas telinga nampaknya bila si keling Xavier Jayakumar tu melenting mengatakan Badrul adalah 'pengacau tak guna' dalam PKR yang 24 jam menipu.

Adakah perang kuasa bakal terjadi lagi di Selangor? Adakah rakyat selangor sedar?

Wednesday, November 5, 2014

DR MAZA SURUH ANWAR TINGGALKAN MALAYSIA...


Bekas Mufti Perlis, Datuk Dr Asri Zainul Abidin berkata kadang-kadang beliau mengharapkan Datuk Seri Anwar Ibrahim meninggalkan negara dan tidak lagi campurtangan dalam urusan politik negara ini.

Ujarnya, Ketua Pembangkang itu sudah lama bergelumang dalam politik dan terlalu banyak diduga dan menduga.

Pun begitu, beliau mengakui, Anwar mempunyai peranan-peranan tertentu dalam memastikan pengurusan pentadbiran negara ke arah yang labih baik.

Malah hasil pemantauan Anwar dan rakan pimpinannya dalam pakatan Rakyat menyebabkan rakyat banyak mendapat manfaat.

“Sehinggakan saya ada terfikir alangkah baiknya kalau dia pergi dan tinggalkan negara ini tidak masuk campur lagi urusan politik.

“Saya simpati dengan Anwar dari sudut usianya kalau benar dia akan masuk dalam semula sebagai orang yang pernah menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Ketua Pembangkang beliau juga menyumbang.



“Kerana ada juga yang didapati rakyat sekarang ini hasil daripada pembangkang yang menuntutnya,” katanya kepada AP ketika ditemubual eksklusif.

Dr Asri berkata demikian ketika diminta mengulas isu pendakwaan kes liwat II yang dihadapi Ahli Permatang Pauh itu.

Hari ini, Mahkamah Persekutuan mendengar rayuan Anwar yang masuk hari ke lima. Prosiding itu pada awalnya hanya ditetapkan selama dua hari, namun dilanjutkan atas sebab hujah pembelaan yang banyak.

Dijangka keputusan akan diketahui esok, bagaimanapun ia bergantung kepada perbicaraan hari ini.

Dr Asri berkata, beliau yakin sistem perundangan negara ini akan memutuskan keputusan dengan waras dan rasional tanpa sebarang campurtangan mana-mana pihak.

“Soal fakta penilaian hakim lebih tahu, sejauh mana dia menghukum perkara itu berdasarkan fakta atau berdasarkan pengaruh tertentu.

“Rakyat juga tidak bodoh mereka juga boleh menilai tidak boleh emosi daripada awal ada di sebelah pihak sahaja,” katanya.

Dr Asri yang juga pensyarah di Universiti Sains Malaysia (USM) berkata jika Anwar bersara daripada politik, ia memberi peluang kepada generasi baru untuk menjadi pemimpin yang hebat.

“Ada kemungkinan kalau Anwar tidak ada lagi satu mungkin akan menjarakkan lagi jurang di dalam Pakatan Rakyat itu, dan ada kemungkinan juga akan melahirkan tokoh-tokoh baru dalam politik.

“Saya mengharapkan generasi baru untuk berpolitik kita kena lupakan mimpi lama atau episod lama yang berkaitan soal peribadi dan tidak puas hati antara veteran dalam politik,” katanya lagi.

Anwar sebelum ini berkali-kali memberitahu beliau kononnya digesa rakannya daripada luar negara untuk tidak lagi kembali ke tanah air dan meninggalkan politik Malaysia.

Namun Anwar berkata beliau tetap memilih untuk ‘mengorbankan diri’ demi menuntut transformasi dalam sistem perundangan negara semata-mata demi masa depan generasi akan datang.

Malah Anwar sebelum Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) pernah berkata beliau mungkin akan bersara daripada politik sekiranya Pakatan rakyat kalah dalam PRU itu, dan boleh jadi beliau akan ‘kembali mengajar’.

Namun setahun enam bulan berlalu, Anwar masih ligat berpidato di atas pentas politik sehinggalah kes liwatnya kembali dibawa kemuka pengadilan. 

Inilah Kenyataan YB PAS...Berat Berat Nih


Inilah akibat terlalu terbuka dan inilah muka2 yang merendah2kan taraf ulama dalam Pas. Kalau di takdirkan mereka menguasai Pas suatu hari ,mereka akan meminda perlembagaan Pas.mereka2 lah yg nk meliberalkan pas...terang lg bersuluh...tok guru mereka ada dlm pkr...tunggu apa lagi singkirkan mereka. 

KENYATAAN YB OSCAR LING AHLI PARLIMEN DAP SIBU...MEMANG KURANG AJAR


Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang hari ini mengecam sepenuhnya kenyataan yang dibuat oleh YB Oscar Ling, YB DAP Sibu yang menyatakan sekolah agama menjadi punca pemisah kaum. Kenyataan sebegini, menyebabkan orang Melayu dan Islam akan berasa marah dan tidak tenteram seolah-olah menghina Agama Islam itu sendiri.
Kenyataan dangkal ini tidak sewajarnya dikeluarkan oleh seorang Ahli Parlimen yang dipilih oleh rakyat yang berbilang kaum.Sudah tentu ramai Umat Islam akan terguris terutamanya yang menerima pendidikan di Sekolah Agama.

Sepertimana yang kita ketahui, Sekolah Agama telah melahirkan ramai cendiakawan dan pemimpin yang beribawa serta ramai ahli parlimen lahir daripada Sekolah Agama. Sekolah Agama juga menjadi tunjang untuk melahirkan modal insan yang bersahsiah terpuji serta mempunyai kredibiliti seorang pemimpin.

Kurikulum di sekolah agama sememangnya tidak dinafikan memenuhi keperluan intelek, rohani, emosi dan jasmani selaras dengan Falsafah Pendidikan Negara. Selain itu, kurikulum di Sekolah Agama juga mementingkan semangat ukhuwah dan perpaduan yang diperlukan di negara yang berbilang kaum ini.

Bagi pihak pemuda negeri, kenyataan BODOH sebegini TIDAK DAPAT DITERIMA sama sekali.
Pihak kami ingin meminta supaya YB Ahli Parlimen Sibu segera memohon maaf dan menarik kembali kenyataan biadap ini. Pemuda negeri Pulau Pinang bimbang akan ada nanti tindakan luar kawalan yang boleh menggugat ketenteraman negara.

RAFIZAL BIN ABD RAHIM
Ketua Pergerakan
Pemuda UMNO Pulau Pinang 

VIDEO YANG MENYEBABKAN ANWAR TERANSANG

Macam nilah standard peguam yang mewakili pendakwaan.  

DEWAN ULAMA' PAS JAHILKAN RAKYAT HAKIM NEGARA!


KESIAN tengok penyokong-penyokong Anwar yang sedang berhimpun di Putrajaya sekarang ini. Malah ada yang tak balik rumah pun sejak 5 hari lepas sebab nak tunggu Anwar keluar dari mahkamah dan pulang dengan kemenangan. Tapi ramai yang tak tahu, pemimpin PAS ramai yang dah meluat dengan permainan Anwar yang sanggup mempergunakan rakyat semata-mata untuk politik jubur Anwar.

Betul jugak apa yang diucapkan oleh Ustaz Mokhtar daripada Dewan Ulama' Pas Pahang. 'Islam memang hak semua tapi menetapkan hukum adalah hak ULAMA' 'Ubat memang hak semua pesakit, tapi menentukan ubat dan rawatan adalah hak PAKAR FARMASI' 'Undang-undang hak semua rakyat, tapi menjatuhkan hukum adalah hak HAKIM' Ustaz Mokhtar mendakwa yang penyokong Anwar dok gatal hentam ulamak tetapi jangan lah sampai nampak JAHIL dan JAHAT!!

 Mungkin sebab geram dengan tindakan dan kenyataan oleh orang PKR selama ini yang kerap menghentam Pas terutama dari Dewan Ulamak yang tidak menyokong perbuatan Anwar meliwat Saiful. Malah tak kelihatan pun pemimpin Pas semasa prosiding mahkamah Anwar meliwat! Bibit-bibit perpecahan antara parti dalam pakatan sudah semakin besar..... Semoga Pas kembali sedar yang selama ini mereka hanya digunakan untuk kepentingan Anwar dan menutup liwat Anwar!

Kapal selam negara buktikan keupayaan....Jangan Kita Hanya Dengar Puak Pembangkang...


Keupayaan kapal selam negara, Kapal Diraja (KD) Tun Razak melancarkan torpedo Black Shark tepat ke sasaran dengan kelajuan yang ditetapkan pada 31 Oktober lalu memberi gambaran jelas terhadap kemampuan aset negara itu dalam melaksanakan tugas menjaga kedaulatan negara.

Panglima Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Laksamana Tan Sri Abdul Aziz Jaafar berkata, kejayaan melakukan pelancaran torpedo berkeupayaan tinggi tersebut diharap dapat menutup segala tohmahan jahat pihak tidak bertanggungjawab terhadap ‘kekuatan’ kapal selam negara.
Menurutnya, sesi latihan tersebut bukan sahaja membuktikan keupayaan memusnah dengan sempurna, malah penggunaan torpedo berkeupayaan tinggi iaitu Black Shark telah terbukti memberi satu kelebihan kepada kapal selam negara.

“Black Shark merupakan satu senjata baharu kapal selam yang merupakan hasil perkongsian kerjasama dua buah negara iaitu Itali dan Perancis. Malah tembakan yang dilakukan pada 31 Oktober lalu adalah yang pertama kalinya bagi torpedo Black Shark sejak diperkenalkan oleh syarikat pengeluar.

“Dalam latihan yang dilakukan di perairan Laut China Selatan itu, KD Tun Razak berjaya melaksanakan tugas dengan sempurna apabila memusnahkan struktur feri yang diubah suai untuk tujuan penembakan,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas menerima kunjungan rasmi Menteri Pertahanan Perancis, Jean Yves Le Drian ke Markas Angkatan Kapal Selam TLDM di Pangkalan TLDM Kota Kinabalu di sini hari ini. Yang turut hadir, Duta Perancis di Malaysia, Christophe Penot; Panglima Wilayah Laut 2, Laksamana Muda Datuk Mohammad Rosland Omar dan Panglima Angkatan Kapal Selam, Laksamana Muda Abdul Rahman Ayob.

Dalam pada itu, Abdul Rahman ketika ditemui Utusan Malaysia berkata, Malaysia merupakan negara kedua membeli torpedo Black Shark selepas Chile.

“Selepas itu baharu negara lain beli torpedo berkenaan. Berdasarkan rekod, negara itu banyak menggunakan torpedo Black Shark jenis latihan tetapi belum pernah menggunakan torpedo Black Shark untuk peperangan. Secara tidak rasminya, Malaysia atau TLDM boleh ditakrifkan sebagai negara pertama membuat penembakan torpedo Black Shark konfigurasi perang setakat ini,” jelasnya.