Followers

rantau ku sayang

Friday, December 13, 2013

Bodohnya Surendran Bertingkek-Tingkek

Siapakah yang bersikap rasis atau perkauman melampau sebenarnya? UMNO atau N. Surendran seorang peguam kaum India yang dilihat mengutamakan segala macam penjenayah kaum India untuk dijadikan isu politik?

Jika Malaysia kerajaan aparthied, bagaimanakah “orang-orang kulit hitam” seperti N. Surendran, Gobalakrishnan dan S. Manikavasagam boleh dipilih menjadi ahli Parlimen? Apakah ini boleh berlaku di bawah dasar aparthied?

Di negara ini semua kaum mempunyai ruang dan peluang untuk belajar, bekerja, berniaga, dan mengamalkan agama masing-masing tanpa sebarang halangan. Malahan semua kaum berkongsi sekolah, taman permainan, tempat makan, tempat hiburan, tempat riadah, pengangkutan awam yang sama. Justeru di manakah dasar aparthied yang dikatakan diamalkan oleh UMNO dan kerajaan ini?

Inikah kerajaan aparthied? Apakah N. Surendaran menulis twitternya dalam keadaan mabuk todi sehingga tidak melihat asas membuat tuduhan?

Kenyataan-kenyataan N. Surendran memberi implikasi serius kepada negara dan boleh mendatangkan imej yang buruk di peringkat antarabangsa jika ia tidak diambil tindakan.

Bagaimanakah sebuah kerajaan yang membenarkan penubuhan sekolah – sekolah jenis kebangsaan Cina dan Tamil; memberi pendidikan sama rata kepada semua kaum; memberi bantuan kepada semua kaum; dan membenarkan peguam berketurunan India, beragama hindu dan kelihatan rasis seperti N. Surendran memiliki lesen guaman dianggap melaksanakan aparthied? Bodoh!

1 comment:

  1. dasar manusia gila tak sedar diri, paling kotor lagi hina sama cam tuan dia si nuar jubo.

    ReplyDelete