Followers

rantau ku sayang

Friday, October 19, 2012

La tak do kojo lain ko nak cari salah pemimpin !!

Lama juga Cili api tak numbuk dan ngayam kek jubo sapo sapo sobab mikirkan  hari nak Pilihanraya , tak nak lah bercakar sesamo sendiri. Tapi saban hari ado yo yang nyolok macam nyolok buah yang tak gugur gugur. Yang bestnya tu , yang di jolok adalah buah yang tak masak dan ada yang kata  cerita yang sengaja  direka untuk memburukkan  MB Negeri Sembilan. Ini adalah cerita telor setengah masak. 3/4 tipu.

Banyak blog Pro UMNO dan BN sudah angkat tangan tak mahu menyerang sesama sendiri dan juga pemimpin sendiri , tapi lain pulak dengan satu blog ini yang diupah kot oleh orang orang yang tertentu untuk terus menyerang MB Negeri Sembilan. Dato' Seri Haji Mohamad Haji Hasan. " carilah apo apo pun asalkan nyerang , kata boss blogger ini kot." sobab cerita sampah pun dikais eh nak dijadikan sesuatu untuk memburukkan MB Negeri Sembilan ini.Blog ni sah sah memang tak ponah muji kebaikan MB. Yang di cari yang salah , tak salah pun jadi salah.

IO LAH NAK KATO MAT HASAN TAK KOJO TAK BULEH : ACU TENGUK LAH   http://www.n9kini.net. 

Tak ada bondo yang nak dijolok , cari yo asalkan boleh tulis dan dapatkan bayaran. Berjuanglah dengan keikhlasan. Rakyat tahu menilai , tak payah lah nak  buruk buruk kan umah tanggo sendiri. Kalau boto tak apo , tapi banyak yang saja di drag untuk dijadikan cerito. Lantak kek kau lah jang , blog kau. tapi hati hati bilo menulis tuh .....

Sian , susah gak hidup diorang ini bilo PM ngan TPM tak ado masalah ngan MB. Tuh lah cakap macam halilintar , konon eh PM noga cakap dio , kata ada orang tuh lah.... bila PM datang PM tak layan pun orang tuh ...tuh yang terpaksa gunakan bloggers untuk  burukkkan PM, Apolah sangat blog tu..bukan ramai orang yang baco pun .Ni tongah paneh miang agak eh....orang buek tak tahu yo ..tulih lah apo pun MB tetap berdiri tegas dan tetap pendiriannya meneruskan amanah rakyat.



No comments:

Post a Comment