Followers

rantau ku sayang

Monday, December 8, 2014

Azmin 'sound' Orang Islam Agar Tutup Isu Bible


Selepas segala cara diplomasi di persetujui, kenapa masih tidak akur undang-undang di atas kesalahan yang di buat dengan tujuan tersirat membelakangkan segala peruntukan?

Jika Azmin sudah "sound" kita lihat sahaja apa kemungkinan nya selepas ini, ia tak? 
Adakah kedudukan Sultan itu di bawah taraf mereka ?

Akta hasutan kan ada, gunalah. utk cauvinis mcm ni la gunanya akta hasutan.

Mereka x pernah ikhlas nk berdamai. selagi x akur dgn kehendak mereka, mereka xkan redha, sounds familiar? kan kita org islam dh diingatkan.

Bukankah ini hasutan lagi? tentang agama plak tu, ape lagi yg lebih sensitive kalau bkn tentang agama. x guna kalau akta ada tp x digunapakai. bishop ini adalah org yg sama mahu semua agama bebas didakwahkan kepada org2 islam. bknkah ini dh melanggar perlembagaan. apa guna akta hasutan sekiranya provokasi mereka sentiasa kedengaran?

Apa jalan moderation datuk seri dlm hal ni? demi agama pn kita bertolak ansur dgn mereka yg melampau? Datuk Seri kena ingat, Nabi SAW berpesan berlembut sesama saudara, bertegas dgn kafir harbi!

Padahal kita memulangkan kembali kitab mereka yg terang2an diedarkan pada org islam pn sudah begitu pahit. mereka buat pasal lagi jgn salahkan org2 melayu kelak. apa mereka ingat mahu mencari pasal dgn mais dan jais tidak bermaksud mencari pasal dgn org melayu dan islam? jgn hanya asyik suruh org2 melayu saja bertolak ansur. diberi betis nk peha. jgn sampai pipi bengkak kene pelempang.

Golongan liberal akan melalak. MKPN akan melalak, marina akan melalak. ini sentiasa berlaku. kalau ini berterusan x gunalah apa2 akta pun.

No comments:

Post a Comment