Followers

rantau ku sayang

Saturday, December 24, 2011

Jangan cuba sokong dan biarkan mahasiswa jadi biadab di negara ini.




Antara tindakkan pembangkang yang menyokong dan sengaja menggalakkan
mahasiswa bersikap biadap terhadap Perdana Menteri. 


Tidak perlulah ada mana-mana pihak atau pemimpin politik cuba menjadi hero atas isu-isu tertentu untuk membela tindakan mahasiswa yang melakukan perbuatan biadab.

Sepertimana seorang ahli kumpulan dikenali Solidariti Mahasiswa Malaysia bertindak menurunkan bendera yang mengandungi gambar Datuk Seri Najib Tun Razak kerana membantah Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) di satu perhimpunan di ibu negara baru-baru ini.

Dalam memperjuangkan kebebasan, mahasiswa tertakluk kepada undang-undang dan mereka tidak boleh berbuat sesuka hati.

Sekiranya mahasiswa menjadi anggota parti pembangkang sekalipun, mereka perlu diajar supaya menghormati orang lain sebagaimana mereka mahu orang lain juga menghormati mereka,

Perkara ini juga telah di nyatakan oleh Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, memberi amaran kepada mana-mana pemimpin politik supaya tidak menyokong sekumpulan mahasiswa yang menunjukkan sikap biadab terhadap Perdana Menteri seperti baru-baru ini. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kata CAB:
Kalau nak jadi hero pun, biarlah dengan membawa perkara-perkara yang boleh menjadi contoh yang baik. Bukan budak tunjuk cara kurang ajar pun nak di angkat-angkat. Nak meraih simpati undi pun agak-agak lah puak pakatan haram ni...

No comments:

Post a Comment