Followers

rantau ku sayang

Thursday, December 29, 2011

Negara lebih aman tanpa Anwar!

Menjelang awal tahun baru 2012, tanpa wujud sebarang bentuk tekanan, kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak tetap bertekad untuk terus mendengar serta peka terhadap keperluan rakyat. Sejumlah pencapaian cemerlang kerajaan dalam mendahulukan rakyat pelbagai kaum sepanjang tahun ini pastinya menjadi pemangkin untuk kepimpinannya untuk terus menjuarai keperluan masyarakat.

Rekod cemerlang sepanjang tahun 2011 ini juga menjadi bukti apa yang diikrar oleh Perdana Menteri bukan omong kosong. Ia dikotakan dan proses itu akan berjalan tahun 2012 ini. Komitmen tersebut telahpun dinyatakan.


Permasalahan antara lain dikutip oleh Najib menerusi akaun Twitter dan Facebook milik beliau yang membolehkan setiap anggota masyarakat berinteraksi dengannya, mengajukan apa juga pandangan; selain menerusi program seperti Meja Bulat 1Malaysia, Mari Berhubung dan Mari Berjumpa.


Oleh kerana tahun 2011 bakal melabuhkan tirainya hujung akhir minggu ini, eloklah kita semua menilai semula apa yang telahpun dilakukan oleh kerajaan untuk kita selaku rakyat.


Yang tidak boleh dilupakan ialah bagaimana kerajaan berusaha membantu rakyat untuk berdepan dengan kenaikan kos sara hidup dan inflasi yang menjadi masalah global. Langkah memperkenalkan Kedai Rakyat 1Malaysia dan Menu Rakyat 1Malaysia adalah antara jawapan dalam menangani isu tersebut.


Renungkanlah juga bagaimana kerajaan mewujudkan pelbagai dana dan bantuan lain yang semuanya untuk rakyat.


Bersyukurlah!


Kata CAB: 
Tanpa mu Anwar negara lebih aman!

No comments:

Post a Comment