Followers

rantau ku sayang

Wednesday, September 7, 2011

Mat Indera Ketua Rejimen ke-10 yang kejam..Baca sini!





Ahmad Indera atau Mat Indera yang terlibat dengan gerakan menentang penjajah ketika negara diperintah oleh British, bukan seorang pejuang kemerdekaan sebaliknya pengganas yang kejam dan zalim.


Menteri Besar Datuk Abdul Ghani Othman berkata lagi, berdasarkan fakta sejarah peristiwa Bukit Kepong, Mat Indera adalah anggota Parti Komunis Malaya (PKM) dengan sebagai Ketua Rejimen ke-10 yang kejam dan zalim serta mengancam keselamatan orang awam pada ketika itu.

"Apabila British menguatkuasakan undang-undang darurat pada 19 Jun 1948 di Tanah Melayu, semua parti politik berhaluan kiri seperti Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM), Angkatan Wanita Sedar (AWAS), Angkatan Pemuda Insaf (API) dan PKM telah diharamkan.


"Oleh itu, ramai anggota gerakan berhaluan kiri memilih tindakan sama ada berdiam diri, melarikan diri ke Singapura, bersatu dengan militan PKM atau meneruskan hasrat berjuang atas landasan lain termasuk menyertai Parti Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO).

Bagaimanapun, Mat Indera telah memilih untuk menjadi anggota gerakan komunis militan dan ganas dalam gerakan penentangan bersenjata PKM terhadap pentadbiran British,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan Johor di sini hari ini.

Abdul Ghani berkata demikian bagi mengulas tindakan Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu, yang dengan yakin mempertahankan kenyataannya (Mat Sabu) bahawa Mat Indera dan pengganas komunis dalam peristiwa berdarah di Balai Polis Bukit Kepong adalah pejuang kemerdekaan sebenar.

Sumber - Bernama

2 comments:

  1. Saya rasa perlu cari sorang Mat lagi untuk kita adakan satu cerita sejarah buat negara kita iaitu "MAT PENYAPU"/"MAT SYABU" barulah sama dgn Mat Sabu!!!!

    ReplyDelete
  2. hehehhe...lembu politik...sbb tu mat sentul buat filemnya MAT 3 SUKU,MAT BOND,semua banyak bermula dengan mat...standard mcm kemerdekaan malaysia...mat sentul pun kena beri gelaran dato jugak lahhh...diperbodohkan hidup hidup..ttg sejarah. semua tu hanya bernadict orderr..cari maknanya dah sampai jadi darah daging dahhh...di perbodohkan oleh knight templer..dan barua baruanya dari org org melayu juga yg duduk di bawah bumbung freemason...jadilah..lembu lembu yg dicucuk hidungnya sampai kehari ini...zionisme dah masonkan semua hal tak kira komunisme ataupun sistem apa sahaja yg ada termasuk d.e.m.o.c.r.a.c.y.apa makna demokrasi dalam bahasa yahudi dam zionistme...itu???carilahh sampai dapat..baru berpolitik..

    ReplyDelete