Followers

rantau ku sayang

Thursday, September 22, 2011

PAS sapu duit PPTN untuk anak mereka tapi mereka kutuk PPTN

Kelihatan Taufek dan juga Mahfuz mengutuk PPTN
Pungutan  suara yang dilakukan oleh PAS dalam facebook tidak mendapat sambutan dari rakyat . PAS seperti biasa akan mengutuk dan tidak bepuas hati dengan apa saja kerajaan lakukan walaupun ianya  telqah pun digunakan dan ditelan oleh mereka sendiri.

Berapa raqmai anak PAS yang mendapat manafat dari pinjaman PPTN. Berapa ramai pula anak anak PAS yang berjaya mendapat ijazah dan berjaya di menara gaduing hasil pinjaman PPTN ? inilah dia yang dikatakan kacang lupakaj kulit.

hari ini mereka mahu menghentam PPTN pula. Seorang pelajar anak kepada seorang pemimpin PAS di Negeri Sembilan , Sdr Sharizam apabila ditemui mengesali tindakan yang di ambil oleh Parti Pas memeraqngi PPTN.

 Katanya, "Jika kerajaan tidak menyediakan peinjaman PPTN tentu sekali ramai anak anak melayu yang tidak dapat melanjutkan  pelajara di menara gading" .

"Walaupun ayah saya adalah seorang pemimpin PAS, saya tidak bersetuju dengan pendirian parti berkenaan memeeangi PPTN kerana beliau sendiri adalah pemngguna PPTN.Kita seharusnya berterima kasih kepada kerajaan yang menyediakan PPTN" jelas beliau lagi.

Inilah politik yang di amalkan oleh PAS , hanya mahu mengutuk dan menghentam kerajaan sedangkan parti mereka yang kononnya berselogankan parti berkebajikan tidka melakukan apa apa untuk membangu pelajar pelajar tetapi hanya manbur fitnah sana dan merata rata tempat.

1 comment:

  1. PPN? ker PTPTN...benda simple mcm ni pon leh salah...pastu nk publish dlm blog...tah2 tak tau apa mksd PTPTN tu...main letak jer...

    ReplyDelete