Followers

rantau ku sayang

Wednesday, November 5, 2014

KENYATAAN YB OSCAR LING AHLI PARLIMEN DAP SIBU...MEMANG KURANG AJAR


Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang hari ini mengecam sepenuhnya kenyataan yang dibuat oleh YB Oscar Ling, YB DAP Sibu yang menyatakan sekolah agama menjadi punca pemisah kaum. Kenyataan sebegini, menyebabkan orang Melayu dan Islam akan berasa marah dan tidak tenteram seolah-olah menghina Agama Islam itu sendiri.
Kenyataan dangkal ini tidak sewajarnya dikeluarkan oleh seorang Ahli Parlimen yang dipilih oleh rakyat yang berbilang kaum.Sudah tentu ramai Umat Islam akan terguris terutamanya yang menerima pendidikan di Sekolah Agama.

Sepertimana yang kita ketahui, Sekolah Agama telah melahirkan ramai cendiakawan dan pemimpin yang beribawa serta ramai ahli parlimen lahir daripada Sekolah Agama. Sekolah Agama juga menjadi tunjang untuk melahirkan modal insan yang bersahsiah terpuji serta mempunyai kredibiliti seorang pemimpin.

Kurikulum di sekolah agama sememangnya tidak dinafikan memenuhi keperluan intelek, rohani, emosi dan jasmani selaras dengan Falsafah Pendidikan Negara. Selain itu, kurikulum di Sekolah Agama juga mementingkan semangat ukhuwah dan perpaduan yang diperlukan di negara yang berbilang kaum ini.

Bagi pihak pemuda negeri, kenyataan BODOH sebegini TIDAK DAPAT DITERIMA sama sekali.
Pihak kami ingin meminta supaya YB Ahli Parlimen Sibu segera memohon maaf dan menarik kembali kenyataan biadap ini. Pemuda negeri Pulau Pinang bimbang akan ada nanti tindakan luar kawalan yang boleh menggugat ketenteraman negara.

RAFIZAL BIN ABD RAHIM
Ketua Pergerakan
Pemuda UMNO Pulau Pinang 

No comments:

Post a Comment