Followers

rantau ku sayang

Saturday, April 14, 2012

BERTAMBAH PANEH MIANG SI PENEH MIANG KENA CILI DENGAN CILI API!!

Apa saja yang ditulis oleh blog pembangkang paneh miang tentang Menteri Besar Negeri Sembilan jelas pada setiap bait bait tulisannya membayangkan  beliau adalah orang yang  kecewa dan paling menarik blog ini juga memuji diri sendiri dengan masuk dalam bakul angkat sendiri. Tak apalah.

Kita tidak hairan jika  blog itu banyak pengikut mahu pun banyak pembaca, biasa lah , jika  blog ini juga membuat fitnah atau menghentam pemimpin kerajaan pasti  blog cili api ini juga boleh menjadi popular. Tapi cukuplah sekadar sampai ke sasaran pembaca yang tepat.Kami tak perlu orang Melaka atau orang Pahang baca blog ini yang kami harapkan adalah orang Bongek dan orang Talang yang baca blog ini.

Kami tidak berniat mahu melayan sangat blog paneh miang ini kerana kami tahu kalau kami layan  bertambah suka lah dan bertambah lah dia merapu. Dia tak rugi apa kerana bagi paneh miang , Negeri Sembilan ditawan ke tangan DAP bukanlah satu kudis bagi nya sebab jiwanya sememangnya sudah lama jiwa pembangkang.

Kami tak perlu cerita berapa pemimpin DAPig membayar Paneh Miang untuk menjatuhkan atau membuat "Damage" terhadap kredibiliti MB yang kini memuncak tanpa banyak isu isu yang boleh dimainkan oleh pembangkang. Itulah sebab mereka  memilih untuk menyerang dan memfitnah keluarga MB yang tidak langsung ada kaitan dengan kepimpinan MB dalam kerajaan.

Inilah bukti bahawa mereka kini terdesak dengan pembangunan yang pesat yang berlaku di Negeri Sembilan dan rakyat sedang menikmati pembangunan dan pasarana yang telah dirancang dan yang telah siap di bina oleh kerajaan Negeri Sembilan.

Setakat nak hentam macam Paneh Miang ini, anak kecil hingusan pun boleh menulis tulisan tulisan yang tidak ada fakta dan kualiti ini. Kalau nak tulis pun  tulis lah tentang skandal skandal yang membabitkan rakyat , tak payah lah nak serang peribadi. Tak ado modal ko????

Apa salah dengan jalan bukit putus yang banyak berjasa sekarang kepada paneh miang yang nak balik jumpa bini selalu dan apakah lagi yang tak betul dengan jalan lurus Bukit Putus yang kini banyak jasanya kepada rakyat di daerah Kuala Pilah , Bahau dll.

Kalau mahu membangkang , bangkang lah cara yang bijak. Bagi lah cadangan yang baik untuk majukan negeri bukan mahu burukkan yang nyata baik dilakukan oleh Dato' MB selama ini. Rakyat boleh menilainya sendiri. Lihat saja Sendayan sekarang maju dan kini  giat membangun. kenapa paneh miang tak mahu "highligt" kejayaan MB.Tajuk pun dah tahu penulis  blog ini "desparate". tajuknya.Mohamad Hasan dah tak relevan sebagai Menteri Besar N9 : sejak bila pula dia dilantik bercakap untuk rakyat?? siapa yang cakap ini dan bila masanya dia dilantik untuk jadi juru cakap untuk rakyat Negeri Sembilan. terserlah lah kebodohan sebenarnya paneh miang walaupun menggunakan  nick " bongek boy".


Jangan lah di kaitkan cerita cerita  fitnah basi yang dah tak laku lagi untuk mebanyakkan lagi kutukan terhadap MB dalam tulisan korang . Pergi lah korek mano mano dulu dan baru menulis.  jangan lah drag tulisan jika sudah tak ada bahan lagi menceritakan kesah zaman dolu dolu. Nampak sangat dah tak ada isu.

Siapa saja yang pertahankan MB  akan dituduh oleh Panas Miang di bayar, sebab dia tahu siapa yang bayar dia dan dia ber syak wasangka bahawa semua orang macam dia.MB diberikan publisiti meluas di dalam Media Perdana dan  Media baru pun jadi bahan oleh mereka. Tom Mat itu MB bang..apa salah diberikan publisiti yang lebih kepadanya.Orang nak tahu dan nak lihat dan dengar,Bukan macam boss hang dari DAP itu yang hanya suka menyampuk.

Pasal KJ ini m tak payah lah nak cerita banyak sangat sebab memang sudah tahu blog pembangkang ini dari dulu sampai sekarang hentam KJ dan betapa sakit hati  paneh miang sebab KJ kini bertambah popular kerana paneh miang lah yang popular kan KJ dengan menaburkan banyak fitnah terhadap KJ sehingga ramai yang simpati dengan KJ dan meluat dengan paneh miang. BERTAMBAH PANEH MIANG LAH PANEH MIANG.

7 comments:

  1. Bro,
    pemimpin datang dn pergi tetapi kebenaran tidak!

    ReplyDelete
  2. den kagum dgn pembangunan n9 bwh pimpinan tok mat, kes kroni ko lantak la y ponting ado nmpk perubahan kek n9 dari isa samad dlu ckp x supo bikin. mmg ssh nk cari pengganti y boto2 leh berkojo utk rakyat. tp blogger cili api ni blajar takat dajah bpo? klu nak rating tinggi xyah hontam peribadi tp botulkan gayo penulisan tu dulu baru org minat nak baco. sbb blog paneh miang rating tinggi sbb penulisan dio ado gayo org berilmu, berfakta dan ado isi.. jgn mrh yo ni togur sbb syg hehe

    ReplyDelete
  3. camna la si kopak bersulam ni mb baya untuk up pakai n9kini...naek nyampah baca ada la...boto tu tulisan paneh miang berilmu yang n9kini jilat jilat jilat sampai lebam hahaha baek kau delete jer blog ni dgn n9kini ni

    ReplyDelete
  4. memalukan lah komen2 cmni ..mcm tak matang, klw paneh miang ckp ta betul, buat tak layan je la.paling2 pun, bg warning je kat org lain, "tlg jgn layan blog paneh miang, setiap hujahnya tidak matang" rseny tak perlu lah nak menjatuh-jatuh kan org lain. sy pn rse yg blog paneh miang ckp ade je yg salah.tp, cre org mcm awak berhujah mnyebabkan org lain pandang org n9 ni otak sempit yo, sibuk nak bahan org yo.jage lah bahase ,budi bhse an budayo org berilmu .

    ReplyDelete
  5. tak rasa touching la dengan posting ni. tak tersentuh minda dan hati langsung dengan gaya tulisan yang tak intelek ni. buek den lobih suko baco paneh miang yang lobih jujur dan tak hontam sesamo blogger lain. hehehe. botul cakap anon tu. tutup yolah blog ni. buek orang nyampah yo. ranking alexa pun tak tersenarai. buek rugi mb ngan kj bayar korang ngan n9kini je.

    ReplyDelete
  6. wei kau kata dap bayar paneh miang. tapi kenapa aku tengok banyak tulisan paneh miang bantai dap. yang terbaru pun bantai dap. kau kencing ya. kaki kencing rupanya blog ni.

    ReplyDelete
  7. hehe..lawak la ekau ni jang... koba x nak layan blog si paneh tu ekau jugak yang up kan dio....apo la..kalau nak rating tinggi pun agak2 la xyah lah sampai jual namo blog org lain dalam entry ekau nie...togur x semesti ek bonci sobab sayang lah

    ReplyDelete