Followers

rantau ku sayang

Thursday, September 20, 2012

Mahfudz Tunjuk Lagak Macam Dia MB Kedah



Setahu aku lah, MB Kedah masih lagi Dato’ Seri Azizan Razak tapi bila aku baca Sinar hari ini, rasa macam Mahfudz Omar pulak yang pegang jawatan tuh.

Mahfudz keluarkan kenyataan bahawa Pas Kedah tidak hadapi sebarang masalah jika ada calon luar yang mahu bertanding di Kedah apa yang penting calon tu mestilah lebih kredibel dari anak Kedah sendiri, barulah layak menjadi calon tanpa rujuk kepada dulu kepada Dato’ Seri Azizan.

Soalnya, mana kedudukan Dato’ Seri Azizan di mata Mahfudz?  Apakah benar mengenai calon ini telah dibincangkan dengan beliau atau tidak?

Azizan sendiri tidak pernah mengulas panjang mengenai kewajaran mengadakan pilihan raya serentak atau berasingan kepada Pas Pusat.

Dato’ Seri Azizan lebih berhati-hati nak ulas mengenai pilihanraya Kedah tetapi Mahfudz terlebih yakin dan berkuasa untuk tentukan.  Malah si Mahfudz ni juga nampak lebih berkuasa untuk menentukan calon.

Hal kat Wisma Darulaman kecoh bila EXCO yang berlagak lebih dari MB sendiri sampai isteri pun nak tunjuk lagak dari To’ Puan Seri, isteri MB sendiri.  Isteri EXCO ini juga dikatakan lebih suka menepek kat ofis suami dia dari berada di rumah dan sesuka hati mengarah-arah orang sekeliling.

Ada informer bagitahu yang si Mahfudz dh buat strateginya sendiri utk memanipulasi dan mempengaruhi PAS Pusat untuk letakkan calon-calon pilihannya dalam PRU nanti.

Malanglah rakyat Kedah jika terus berMenteri Besarkan Azizan, tetapi lebih malang lagi jika  berMenteri Besarkan si Mahfudz, bekas porter yang tidak lulus SPM.

Sekurang-kurangnya, kalau Mahfudz nak berlagak jadi MB Kedah pun, usahalah nk lulus SPM dulu.  Kita pun xnak la nanti Kedah malu bila berhadapan dengan pelabur-pelabur, duta-duta atau kerajaan asing dan kita juga tidak sanggup Kedah terus mundur dan akhirnya hancur.

3 comments:

  1. PUS PD KAU TIPU ORG BAIK TIPU 'SIJIL' DARI LCE KE DENGREE MASTER OF LEE ,OR LEVI'S , AMCO
    SATU DALM 27JUTA RKYT LCE DUDUK JADI MP , MANUSIA TAKTAU BERSYUKUR ALAMAT TERSUNGKUR
    NAK JAGA RKYAT ANAK KURENG JAGAK

    ReplyDelete
  2. sdr mahfuz pejuang tulin...
    apa nak dibangga pada sijil n ijazah jika tidak BERIMAN, PRODUKTIF, AMANAH dan ADIL?

    ReplyDelete
  3. Ha ha ha ha mahfuz pejuang tulin jenis merapu bg kt dia

    ReplyDelete