Followers

rantau ku sayang

Friday, April 6, 2012

PANEH MIANG PANEH DENGAN KEHEBATAN KEDUA PEMIMPIN NEGERI SEMBILAN INI

Ciliapi bloggers terpanggil untuk menulis setelah membaca apa yang ditulis oleh  blog pembangkang Paneh Miang milik yang kami tahu siapa pemiliknya, begitu lantang dan sering mengkritik kepimpinan Negeri Sembilan dan mirip mirip kepada blog yang begitu kuat  berpihak kepada Parti PAS.HA TAK PUEH HATI KO.....????

Blog ini ada menulis  mengenai Menteri Besar Negeri Sembilan dan juga mengenai YB Khairy Jamaluddin yang sememangnya menjadi musuh ketat kepada blog ini. Blog ioni memang benci sangat dengan  MB dan Juga YB Khairy, malahan apa saja yang MB dan Khairy buat  yang mendatang kan kebaikan untuk rakyat akan di nafikan oleg blog ini dan blog ini ahnya akan memaparkan apa yang boleh memburukkan  dan menjatuhkan pemimpin ini. Apa yang kita harapkan jika ini pendirian dan persepsi tuan punya blog ini terhadap kedua dua  pemimpin ini. Kita  perlu terima dan baca saja apa yang dituliskan dan fikirkan sendiri akan relevannya tulis  pemilik blog berkenaan.

Terbaru , dengan terdesaknya blog ini memohon DS Najib dan DS Muhiyuddin Yassin untuk memantau  MB NS kononnya tidak mendapat sokongan dari Ketua Ketua Bahagian,ini adalah kerana sakit hati apabila mendengar Tok Mat akan dicalonkan kembali di kerusi DUN Rantau.Blog ini juga yakin mengatakan bahawa Khairy tidak akan dicalonkan lagi menjadi ahli Parlimen Rembau, kerana menjagkakan kerja bloh paneh miang ini telah  berjaya  menjatuhkan  imej Tok Mat dan Khairy sehingga dibenci oleh rakyat dan penduduk Rantau dan Rembau. Hebat betul blog ini perasan.

Menguasai FB salah satu FB Negeri Sembilan, tidak semestinya punya  ramai pengikut yang boleh beliau pengaruhi. Apa yang di war warkan oleh paneh miang ini sebenarnya bukan lah sesuatu yang berlaku dalam parti di peringkat negeri. Siapa kata 10 ketua bahagian ini tidak dapat bekerja sama dengan MB. Paneh Miang juga ada menulis ,

"Najib patut check kehadiran mesyuarat Perhubungan (UMNO) Negeri Sembilan. Semak kehadiran 10 mesyuarat perhubungan (UMNO) terakhir Negeri Sembilan. Siapa yang hadir? Tak lebih daripada 3 orang saja hadir. Yang hadir hanya Hashim Rushdi (Ketua Bahagian Rasah) dan Ismail Lasim (Ketua Bahagian Kuala Pilah). Berapa kali Isa Samad, Rais Yatim, Shaziman, Lilah hadir Mesyuarat "Perhubungan (UMNO N9)?

Di sini ada 7 nama yang ditulis dari 10 nama. Malahan ketika  kehadiran DS Najib dan juga  DS Muhiyuddin Yassin di Negeri Sembilan baru baru ini, tidak ada nampak sebarang kesulitan dalam kerjasama natar ketua ketua bahagian berkenaan. Malahan arahan dari Najib untuk bersatu dalam satu perjuangan diterima oleh semua Ketua Ketua Bahagian dan inysyaLLah Negeri Sembilan dilihat akan berjaya ditawan kembali dengan majoriti 2 / 3 dan figure ini amat menakutkan paneh miang. Blog pembangkang yang bertopengkan UMNO dan BN.

Tak perlulah paneh miang nak jadi jeharu nak melagakan kepimpinan  Negeri Sembilan , nak lagakan ketua  Bahagian , Ketua pemuda , Ketua wanita , Ketua puteri dll. Mereka ini berperanan dalam bahagian tugasan masing masing dan UMNO serta kerajaan BN  Negeri Sembilan telah bekerja kuat membantu rakyat di Negeri Sembilan, Insyaalah mereka nampak dan tahu jasa jasa dan  tentu sekali mereka akan menterjemahkan  rasa terima kasih atas usaha usah yang telah MB lakukan dalam bentuk mengundi Barausan Nasional pada PRU13 yang kana datang, Jawab eh,, paneh miang korang  tolan air lior lah...

Insya alah YB Khairy Jamaluddin juga telah bergerak dengan gerak kerja  pemuda  dengan baik  di peringkat  Nasional dan juga peringkat Bahagian.INi juga mengerunkan paneh miang kerana PAS akan melepas pada PRU 13 ini nanti.

9 comments:

  1. setuju sangat..paneh miang berpaksi kan bible. tuh pasal sesuka hati petnah org.

    ReplyDelete
  2. keh keh..anon ateh ni samo ngan tuan punyo blog ni pun sengal..samo kaki angguk yo la sampai tuo

    ReplyDelete
  3. dari segi intelek, analisis, ketajaman fikiran, rasanya blog paneh miang jauh lebih baik daripada blog2 yang ditaja mb dan kj yang kojo asik kipeh dan jilat. ekau tau kenapo ghamai follower paneh miang terdiri drpd golongan profesional dan vvip? sobab paneh miang kritikal dan tahu apo masalah umno/bn perlu perbaiki. itulah yang rakyat mahukan agar kerajaan perbaiki kesilapan. kito pun tau tak sumo org perfect. tapi dengan ado eh teguran, kurang2 kerajaan boleh perbaiki apo yang patut. den ngan kengkawan lobih suko dongan paneh miang daripado blog ekau, politik n9 temasuk jugak topak besulam yang tak habih2 membodek. muak oghang tau tak.

    ReplyDelete
  4. biaso lah.. sesiapo jo lah kalau tak depek kek dio memang tak pueh lah hati eh... Ini macam cerito seketul tahi dalam sungai lah..kalau dio lalu jangan di kacau kok nanti bersepai..biar kan dio lalu...

    ReplyDelete
  5. Den pun nak komen jugak. Semonjak den merantau keluar dari n9 hampir 28 tahun x ponah sekalipun ketua2 kek n9 tu yg ambik tau nasib rakyat n9 yg cari makan luar dari n9. Nak mampus ko hidup ko bantai kau lah.... pendek kato apolah salah sekali dalam setahun ko wat ever tanyo2lah kabar rakyat ni tapi haram bila nk mengundi baru terhegeh2

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju...ngn pakda....lg satu bl ak blk rembau xdo yg berubah...yg berubah bekas dun chombong nyo ghumah dh bosar ui banglo...khairy,x wek apo pon...den tengok cm2 yo ado la ckit...kg den ghamai org susah..takdo nk poei tgk..xghombau pon kj x selalu turun

      Delete
    2. Salam, isteri saya lahir di Kuala Pilah tetapi telah menetap dari kecil di Selangor, maklumlah mengikut bapa merantau, setiap kali perayaan Tok Mat MB sekarang ni pasti menghantar sms ucapan selamat, padahal isteri saya pun tak kenal dia siapa, kepada pakda MUNGKIN KOD NEGERI LAHIR BUKAN 05?

      Delete
  6. Memang kau orang yg buta hati tak nampak usaha kerajaan NS dalam membantu memberi kemudahan kepada rakyat negeri ini. Dibawah kepimpinan Tok Mat dah banyak perubahan yg beliau buat. Jangan lh kerana
    menjadi macai pihak tertentu semua yg dibuat oleh pemimpin negeri ini semua tak elok. Sedarlah sikit bagaimana perbezaan kepimpinan dulu dan sekarang. Kalau nak bagi makan sebab merantau keluar NS pun Mb nak uruskan lebih baik gali kubur sendiri.

    ReplyDelete
  7. pakda...yg ko bangang merantau ke luar tu buek apo ??? dh tu pulak minta MB jaga kebajikan kau kek tompek oghang lain...muko tak sodar diuntung ekau ni ..ptuihhhhh!!!!!

    ReplyDelete