Followers

rantau ku sayang

Wednesday, August 14, 2013

Nga Kor Ming Bingai Salahkan UMNO Pertikai Kuasa Sultan Johor

Memang bangsat memang celako betul kalau masih ada lagi manusia bingai yang tidak faham erti sebuah majmuk yang berbilang agama dalam ssebuah negara. Apa yang CAB maksudkan adalah kebodohan tahap cipan apabila pemimpin DAP, Nga Kor Ming mempertikaikan tindakan pihak berkuasa agama di Malaysia terhadap isu sekumpulan penganut Buddha yang menjalankan upacara keagamaan di sebuah surau baru-baru ini.

Nga Kor Ming didalam laman Twitter nya mendesak pihak-pihak terbabit supaya menghormati agama lain di negara ini untuk beribadat. Tanpa berselindung, pemimpin DAP berkenaan juga menyalahkan UMNO di atas tindakan reman selama 4 hari yang dikenakan terhadap pengusaha resort terbabit.

Perbuatan Nga Kor Ming boleh dianggap mempertikaikan kuasa Sultan Johor yang juga Ketua bagi Agama Islam di negeri tersebut. Sebelum ini, Baginda Sultan telah mengarahkan Surau terbabit dirobohkan kerana ia telah disalahgunakan oleh penganut agama lain.

Inilah bukti DAP menyokong usaha laknat untuk menghancurkan kerajaan Islam UMNO yang selama ini menjadi batu penghalang terhadap segala usaha menjadikan Malaysia Malaysian yang tidak mengutamakan Islam sebagai agama rasmi.


No comments:

Post a Comment