Followers

rantau ku sayang

Thursday, July 7, 2011

Panas berapi cili ini : Siri II : Fitnah Menteri Besar Negeri Sembilan hantar santau angin??????

"Acu ko tenguk dan pegang perut aku. Buncit dan keras." kata  mamat yang jaga duit Dato' Sahak itu. katanya lagi "Dato' Sahak pun kena." kena apa ? tanya kawan saya pada orang kuat Dato" Sahak lagi. sebenarnya memang kami memandang dan melihat agak lama juga kawan saya berbual dengan  orang yang jaga duit UMNO Bahagian Seremban merangkap duit Dato' Sahak lah tuh,

"Aku ni pegawai khas  Dato' Sahak yang tak bergaji."Katanya pada kawan aku itu.

"Kalau ko nak tahu. Ini Tok Mat yang hantar" sambung pegawai khas  Dato' Sahak itu. "Santau angin dan Dato' Sahak kena kat kaki." sambung pegawai khas  Dato' Sahak itu. 

Huh dalam hati aku pula berkata , sakit betul hati budak ini dengan Tok Mat sehingga sanggup mengatakan Tok Mat hantar santau angin. Dia ingat Tok Mat ini sekolah sampai darjah enam kot. Tok Mat pernah belajar di Universiti tempatan yang terbaik dan masuk Universiti terbaik di London dan memegang banyak jawatan di dalam syarikat koporat.Tok Mat itu orang Islam yang menyembah Allah SWT dan juga mengucap dua kalimah syahadat.

Tok Mat ini orang yang sibuk dan sebahagian dari kerjanya adalah untuk tugasan , beliau adalah seorang Menteri Besar yang sibuk , masa bila pula dia sempat pergi jumpa dengan dukun dan buat kerja khurafat ini, Tok Sahak itu kakinya sakit adalah kerana badan dia yang macam badak sumbu itu. Badan dia yang sudah terlalu besar dan kaki tidak dapat menampung lagi.

Pegawai Khasnya pula , macam mana perut tak buncit dan keras , makan siang malam. Dalam usia yang lanjut ini kena lah jaga makan. Pergilah hospital dan minta nasihat doktor. Kalau pergi dukun memanglah macam macam dia akan cakap , apatah lagi dia tahu  mulut kamu semua tidak lengkang dari memburukkan Menteri Besar .

Kamu asyik cerita semua yang tak baik mengenai Menteri Besar , Terlalu banyak dan hari hari mengutuk orang akan berfikir juga kerana mata dan telinga nampak apa hasil yang telah dilakukan oleh menteri besar, kalau mahu di bandingkan dengan apa yang Dato' Sahak buat , jauh bezanya.Tenguk saja Pantai dari dulu sampai sekarang , apa kemajuannya yang datang dari hasil Tok Sahak lah.

Nak tahu dan nak tenguk bukti Tok Mat sibuk buat kerja sila klik di sini http://ww.N9kini.com.

Boleh ke Dato' Sahak ini jadi menteri besar atau menjadi menteri dalam negeri kalau dia bertanding Parlimen mahu pun DUN. Kalau Najib mahukan calon yang boleh menang , rasanya kali ini tak menang calon yang  celupar ini. Eloklah Dato' Sahak berhenti dari menjadi duri dalam daging. Tak hebat mana pun Tok Sahak dan pegawai khasnya itu. Kami pun bergaul juga dengan orang tertinggi. kami tahu  senario politik sebenar. Tok Mat buat lah kerja jangan dilayan orang orang macam ini.

Biar kami saja yang uruskan orang macam Dato' Sahak ini. Berhenti lah memburukkan pemimpin sendiri , sebab tak semua orang yang suka cara kamu bercakap. lagi pun kalau sudah 24 jam memburukkan ianya akan merugikan kamu juga. Orang akan bertambah benci. Tak kan lah MB tak ada buat satu pun yang baik di mata kamu  tapi tak pernah dengar kamu bercakap tentang kebaikan MB.Agak agak lah Dato' Sahak. Sebenarnya kami bukan nak tumpukan kepada Dato' kami  mahu tumpukan kepada pembangkang. Tapi kami terpaksa tulis sebab kami rasakan ianya perlu dihentikan , salam Dato'.

3 comments:

  1. cilako org tuo ni....kojo menipu org jo....

    ReplyDelete
  2. haah die ni mmg celaka....buat meeting kt pantai suruh org duduk berjam-jam.....ko ingat aku batak ko ke pe dato sahak.....mamat chicago ni mmg kimak la....ade membe aku ni nak buat pinjaman tekun...ade die suruh masuk pemuda bn dulu baru nak kasi pinjaman....membe tu punya la mmg nak pkai duit....

    ReplyDelete
  3. x pe bro korang jgn risau....da abis da penggal die....umur pun da lanjut...yg penting bro undi umno....jgn la psl die ni korang anti umno plak...standard la mana ada bende yg sempurna dlm dunia ni....

    ReplyDelete