Followers

rantau ku sayang

Monday, July 22, 2013

PAS Kaut Untung Projek Balak, Korek Pasir Tak Jaga Sungai Kelantan!

Sekalung tahniah diucapkan kepada rakyat PAS Kelantan kerana kerajaan negeri menunaikan janji dan manifesto mereka iaitu mendahulukan banjir dan mengutamakan balak. Untuk itu, rakyat Kelantan berhak menuntut hak royalti mereka dari kerajaan negeri kerana kerajaan PAS Kelantan lah perompak harta rakyat Kelantan sendiri.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, lebih merisaukan ia telah memberikan impak pengeluaran padi yang semakin merosot setiap tahun, sekali gus merugikan petani akibat dari sungai yang cetek.

Ini bukan sesuatu yang direka bagi memburukkan kerajaan Kelantan dan jika kerajaan negeri itu tidak bekerjasama dengan kerajaan Persekutuan untuk menanganinya, masalah ini tidak akan selesai dan rakyat Kelantan terus menjadi mangsa.

Jika Husam mencadangkan agar Rafizi berdebat dengan Ahmad Shabery Cheek, Hah, eloklah kini kalau kita cadangkan supaya Husam menasihati Menteri Besar Kelantan tu agar beri kerjasama dengan Kerajaan Persekutuan demi kesejahteraan rakyat biarpun rakyat yang hendak dibantu ini bukan menyokong kerajaan. 


Husam sepatutunya menasihati kerajaan negeri Kelantan agar tidak sewenang-wenangnya menjalankan kerja pembalakan dan projek korek pasir yang macam cendawan tumbuh di Kelantan menjadi punca pencemaran dan banjir.

Agaknya berapa juta la yang mengalir masuk dipoket-poket pemimpin PAS Kelantan bila mana projek korek pasir dan penebangan balak yang tidak terkawal kian berleluasa di Kelantan. Patutlah banjir menjadi agenda utama malapetaka rakyat Kelantan.

No comments:

Post a Comment