Followers

rantau ku sayang

Monday, May 6, 2013

Anwar: PR Tak Terima Keputusan PRU-13 Sehingga SPR Jelaskan Dakwaan Penipuan

PETALING JAYA: Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan yang Pakatan Rakyat (PR) tidak akan menerima keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) sehinggalah Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menjelaskan dakwaan berlakunya penipuan di dalam proses pengundian.

Anwar, yang diapit oleh para pemimpin utama PR turut menunjukkan kepada para pemberita beberapa bukti dan insiden yang didakwanya sebagai satu bentuk penipuan termasuklah yang dirakamkan menerusi kamera.

Beliau juga turut menegaskan yang PR akan mencabar beberapa keputusan yang melibatkan majoriti sekitar 1,000 hingga 2,000 undi.

Ketika ditanya mengenai tindakannya yang menhantar kiriman ringkas menerusi laman tweeter nya yang mendakwa Pakatan telah menang dalam PRU-13, Anwar enggan menjawab pertanyaan itu melainkan berkata sebarang keputusan rasmi mestilah yang diumumkan oleh SPR.

Anwar turut meminta para penyokong PR supaya terus bersabar dan bertenang dengan keputusan ini.
"Bagaimanapun kami mahu para penyokong kami menyuarakan rasa tidak puas hati mereka dengan jelas dan kuat tanpa perlu menjejaskan kestabilan dan ketenteraman awam," ujarnya.

MACAM INI AJALAH , KAMI PUN DAH BOSAN DENGAN KAMU ANUAR , KAMI JUGA BOLEH BUAT APA YANG KAMU BOLEH BUAT.

No comments:

Post a Comment