Followers

rantau ku sayang

Thursday, May 2, 2013

JANGAN PERASAN NAK TAWAN NEGERI SEMBILAN : INGAT KAMI BODOH SEMUA KE???

Angkuhnya Anwar Ibrahim dengan mengatakan bahawasanya Pakatan tidak perlu bertungkus-lumus berkempen di N.Sembilan kerana ramalan nujum al-juburi ini sudah sedia maklum akan kemenangan besar menawan N.Sembilan.

Namun, disudut yang lain tidak menyedari akan tanda-tanda kejatuhan dinasti PKR begitu terserlah dengan bukti-bukti nyata apabila makin ramai penyokong-penyokong setia beliau mula mengucapkan selamat tinggal. Lalu, dimanakah logikalnya ramalan al-juburi ini?

Belum pun perang bermula beliau telah berdendang dengan lagu kononnya Sabah bakal menjadi milik pakatan. Apakah terlalu naif isunya sehinggakan begitu besar harapan menakluk jajahan?

Misalnya di Kuala Pilah, hidung tak mancung pipi kecut al-juburi tersorong-sorong.. Sana-sini terpampang poster dan banner dengan wajah peliwat yang tertulis Perdana Menteri Baru. Anak sekolah yang melihatnya pun akan ketawa kerana sedar betapa pak sheikh nuar ni tak tau malu. Belum pun dapat keputusan sudah perasan menjadi PM.

Namun, dikalangan kita masih lagi tidak sedar akan keburukan yang bakal berlaku kerana pada hakikatnya pihak pembangkang ini sebenarnya sudah merasai kekalahan yang teruk bakal melanda diri mereka. Justeru, beringatlah dan berwaspadalah akan segala kemungkinan yang bakal berlaku kerana sesungguhnya mereka tidak akan dapat menerima kekalahan diTOLAK oleh rakyat..Bersatu kita wahai Malaysia demi kesejahteraan masa depan.

OLEH : CILI KERING

No comments:

Post a Comment