Followers

rantau ku sayang

Friday, May 10, 2013

NEGERI SEMBILAN TERUS MEMBANGUN BAWAH KEPIMPINAN DATO SERI UTAMA HAJI MOHAMAD HAJI HASAN

Terjawab segala teka teki siapa kah menteri besar negeri sembilan apabila  Dato' Seri Utama mengumumkan akan mengangkat sumpah di Istana Besar Seri Menanti Sabtu ini.

 Insyaalah di bawah kepimpinan  Dato' Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan , Negeri Sembilan akan terus maju dan rakyat begitu mengharapkan Negeri Sembilan akan menjadi sebuah negeri yang pesat membangun menggantikan Selangor yang kini di bawah kepimpinan Pakatan Rakyat.

Anak anak Negeri Sembilan tidak lagi perlu memikirkan untuk berhijrah ke Kuala Lumpur dan Selangor selepas ini kerana  banyak peluang pekerjaan untuk mereka malahan Negeri Sembilan pula akan menjadi negeri tumpaun anak anak muda kerana menawarkan banyak pelung peluang pekerjaan.

Sesuai dengan hasrat Menteri Besar mahukan Negeri Sembilan sebagai lembah Ilmu  dan usaha ini akan pasti melahir ramai  Cendiakawan cendiakawan yang akan menyumbang kan Idea idea dan juga perancangan yang bijak  bagi  menyahut ketibaan 2020 Malaysia sebuah negera  maju.

Pastinya  Negeri Sembilan akan bersap sedia untuk sama sama menyediakan negeri ini sebagai sebuah negeri maju menjelsang 2020. Sektor sektor pelancongan yang kiniu kian pesat membangun dan diharapkan akan dapat menajdi tumpuan pelancong pelancong asing.

Tidak jauh dari lapangan terbang antara bangsa KLIA, Negeri Sembilan boleh menjadi sebuah negeri yang menjadi tumpuan dunia. Dengan kemudahan kemudahan perhubungan dan juga Infrastruktur perhubungan yang berjalan dengan pesat , Insyaalah Negeri Sembilan bakal menajdi sebuah negeri maju dan sebuah  Bandar Raya dalam sedikit masa lagi yang dipimpin oleh anak tempatan yang boleh kita banggakan.

oleh: Ciliapi

No comments:

Post a Comment