Followers

rantau ku sayang

Thursday, May 23, 2013

Pembangkang Tidak Hormat Keputusan Majlis Raja-Raja



Pihak pembangkang sudah cetek akal, mempunyai pemikiran yang sempit dan selais bilamana dengan sewenang-wenangnya menggesa Pengerusi SPR dan Timbalannya meletakkan jawatan. Isu ini jelas menampakkan kebodohan para pemimpin Pakatan Rakyat dalam membuat sebarang tindakan bijak.

Umumnya mengetahui bahawa SPR adalah sebuah badan bebas yang tidak mewakili mana-mana parti politik dan ianya dilantik melalui perbincangan Majlis Raja-Raja sebelum diperkenankan oleh DYMM Yang Di-Pertuan Agung, justeru tugas SPR tidak seharusnya diperlekeh?

Pembangkang  tidak menghormati perlembagaan dan Agong, sewenang-wenang menyuruh pengerusi dan timbalan pengerusi meletak jawatan... pembangkang nak lantik siapa? Nak lantik orang dia?... inilah fikiran orang sempit, fikiran selapis orang panggil.
    
SPR tidak telus dari kaca mata mereka, walaupun telah lakukan yang terbaik tetapi tetap dituduh tidak telus... kalau tidak telus dan kalau SPR ini berpihak pada Barisan Nasional, takkanlah mereka menang 89 kerusi, menang begitu mudah di Selangor dan Pulau Pinang?

No comments:

Post a Comment