Followers

rantau ku sayang

Tuesday, May 14, 2013

TERKINI! RAHSIA BESAR 'UNDI POPULAR' YANG TIDAK DIDEDAHKAN OLEH ANWAR, GUAN ENG & PEMBANGKANG!!!

Sikap riak Pembangkang berdasarkan 'undi popular' menyebabkan berlakunya peristiwa berdarah 13 Mei 1969!


Jika kita lihat di bawah, pembangkang termasuk DAP ketika itu telah mendapat 50.7% undi jika dibandingkan dengan Parti Perikatan yang mendapat 49.3% undi.



Walau bagaimana pun, Parti Perikatan tetap menang pilihanraya umum tahun 1969 kerana jumlah kerusi yang dimenangi (95) lebih daripada pembangkang (49).

Dan ketika itu, ada pakatan pembangkang yang diterajui oleh DAP berkempen atas manifesto chauvinis dan rasis melampau iaitu menentang hak istimewa Bumiputera yang ditetapkan oleh Artikel 153[1], [2] dalam Perlembagaan Malaysia.

Ironinya, PRU13 juga mencatatkan peratusan undi yang hampir sama dengan PRU3 tahun 1969 di mana peratusan undi Barisan Nasional lebih rendah sedikit jika dibandingkan dengan Pakatan haram pembangkang.

Dan sekarang, Pakatan pembangkang yang diterajui oleh DAP dan Anwar pula yang mengadakan pelbagai jenis perhimpunan bertujuan untuk mengeliru dan membohongi rakyat dengan pelbagai putar belit tentang proses pilihanraya umum lepas.

Manakala Lim Guan Eng meneruskan legasi perjuangan bapa beliau, Lim Kit Siang DAP yang merupakan Ketua DAPsy tahun 1969. Dan hari ini Guan Eng DAP mempersoalkan isu 'undi popular' yang sama berlaku semasa PRU3 sebelum peristiwa berdarah 1969.

Jika Anwar dan Guan Eng lantang mempersoalkan 'kredibiliti kerajaan BN Persekutuan berdasarkan undi popular yang kurang sedikit jika dibandingkan dengan Pakatan pembangkang' pada PRU13, apakah ianya juga bermaksud : KLIK SINI


sumber Dr MIM

No comments:

Post a Comment