Followers

rantau ku sayang

Tuesday, October 21, 2014

TIPAH KOYAK RABAK DISERANG DALAM TWITTER!!!


Tak habis - habis lagi meroyannya Si Tipah Koyak ni rupanya. Dah la bila bercakap mulut bau macam longkang. Ada hati lagi dia nak cari gaduh dengan orang dilaman twitter?

Semalam Si Tipah Koyak tu meroyan bila dia diingatkan oleh Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan mengenai kewujudan Akta Hasutan di Negara ini.

Kata Datuk Abdul Rahman Dahlan, pemimpin Pakatan Haramjadah macam Si Tipah Koyak ni hanya "Banyak Mulut" dalam membicarakan soal isu Akta Hasutan tu.

Rahman merujuk kepada kenyataan yang dibuat oleh seorang Ahli Parlimen PKR yang mengkritik kenyataan balasnya terhadap Amerika Syarikat terhadap pengunaan akta tersebut di Malaysia.

Dek kerana kenyataan itu yang membuatkan Si Tipah Koyak tu mengamuk dan membalas kenyataan yang dibuat oleh Datuk Abdul Rahman melalui akaun twitter miliknya.

 Memang sah bila Si Tipah Koyak tu bukak mulut je maka tersebar la bau longkang yang kuat dengan sifat RETORIK sehingga akhirnya membodohkan diri sendiri.

Ianya memperlihatkan sisi Bengap yang dimiliki oleh Si Tipah Koyak tu sendiri. Kalau dia kritik orang boleh sesuka hati je. Tapi bila orang kritik dia balik, dia nak naik angin pasal apa?

Itu membuktikan bahawa Si Tipah Koyak tu sendiri tidak mampu untuk menerima kritikan dari orang luar sekali gus menafikan Hak Kebebasan Bersuara seperti yang dilaungkan selama hari ini.

Tengok balik dalam parti dia sendiri. Berapa ramai ahli dan pemimpin yang dikenakan tindakan disiplin, digantung dan dipecat hanya kerana mengkritik proses pemilihan parti.

Pun Si Tipah Koyak tu masih ada hati nak memperjuangkan Kebebasan Hak Asasi Manusia sedangkan dalam masa yang sama dia sendiri boleh mengecam Kerajaan secara terbuka?

Kot kalau orang mengkritik parti dia pun dia marah dan terus ambik tindakan atas dasar nak menjaga imej kononnya. Tapi kalau dia buat kritikan dan mengutuk orang lain, semuanya atas dasar Kebebasan Hak Bersuara. Keadilan Kepala Tengkorak dia kalau macam tu!!! 

No comments:

Post a Comment