Followers

rantau ku sayang

Wednesday, October 15, 2014

Pasma duri dalam daging PAS

Apakah PASMA?

Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia yang didakwa di pengerusikan oleh bekas EXCO PAS Kedah yang juga ADUN PAS Pengkalan Kundor, Ir Phahrolrazi Mohd Zawawi kononnya mempunyai matlamat untuk menyelamatkan PAS agar PAS terus berada dalam PR.

Dengan keputusan terbaru MSU ini bermakna tidak ada seorang pun ahli PAS dibenarkan menyertai, menyokong apalagi mengetuai NGO ini. Sekiranya berdegil MSU menasihatkan agar PAS Kawasan atau Badan Perhubungan Negeri membuat laporan agar tindakan dapat diambil.

Sebelum ini PASMA kelihatan ghairah menganjurkan forum dan program-rpogram pelancarannya ke seluruh negeri-negeri. Forum-forum ini turut disertai oleh pimpinan kanan PAS termasuklah kalangan YDP Kawasan.

Jika PASMA sudah dikenal-pasti oleh MSU sebagai anasir yang mencetuskan jamaah dalam jamaah, parti dalam pati maka seharusnya ahli-ahli PAS menjauhkan diri darinya. Dan mana-mana yang enggan, yang masih terus mahu bersama merancakkan agenda gelap PASMA ini sewajarnya dilaporkan aktiviti mereka, tak kiralah mereka itu pimpinan kanan PAS atau ahli biasa.

Lebih baik mereka yang yakin dan percaya dengan agenda PASMA ini memilih lantaran keputusan MSU itu samada mahu terus bersama PAS, atau jika sayang sangat pada PASMA, elok terus menyertainya dan putuskan sahaja hubungan dengan PAS.

PAS tidak perlu pada jamaah dalam jamaah apalagi parti dalam parti.

Samada kamu bersama kami atau kamu memilih menentang kami. 

No comments:

Post a Comment