Followers

rantau ku sayang

Wednesday, October 22, 2014

Rayuan Kes Liwat Anwar: Cabang PKR Di Seluruh Negara Digesa Hantar Penyokong Dengan Bas...Giler Ker?


Semata mata untuk ANWAR....Porahhhh lah

PKR telah memanggil cabangnya di seluruh negara untuk menggerakkan ratusan penyokong ke Istana Kehakiman di Putrajaya dengan bas minggu depan untuk menuntut kebebasan pemimpin mereka, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli mengarahkan lebih daripada 200 pemimpin cabang parti menunjukkan sokongan kepada perjuangan mereka bagi membebaskan Anwar daripada sabitan liwat.

"Di negeri-negeri di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat, setiap cawangan perlu menghantar sekurang-kurangnya lima buah bas yang penuh dengan penyokong," katanya dalam satu pekeliling yang dihantar kepada cabang-cabang parti.

Di negeri bukan di bawah Pakatan Rakyat, cabang dalam kawasan pilihan raya yang dipegang oleh PKR masing-masing perlu menghantar sekurang-kurangnya dua buah bas yang penuh dengan penyokong.

"Bagi cabang yang tidak mempunyai wakil PKR, mereka disarankan masing-masing menghantar sekurang-kurangnya sebuah bas yang penuh penyokong," katanya.

Rayuan Anwar untuk mengenepikan sabitan liwatnya akan didengar pada 28 dan 29 Oktober ini.

Pada 7 Mac, Mahkamah Rayuan membatalkan keputusan Mahkamah Tinggi pada 9 Januari yang membebaskan Anwar atas tuduhan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 26 Jun 2008.

Rafizi juga menggesa cabang-cabang untuk berdoa mengikut kepercayaan agama masing-masing untuk membebaskan Anwar daripada sabitan liwat.


"Saya merayu kepada semua pemimpin cabang untuk menggerakkan ahli dan penyokong beramai-ramai ke Istana Kehakiman Putrajaya sebagai tanda sokongan kepada ketua kita," katanya. 

No comments:

Post a Comment