Followers

rantau ku sayang

Monday, April 22, 2013

AWAS !!! DAP BAWA AMBIGA DAN KUASAI GEREJA KEMUDIAN MAHU KUASA MASJID PULA DI NEGERI SEMBILAN .

 
 
 
Pada 21/4/13 jam 1100-1310, bertempat di Visitation Community Hall, Seremban satu forum Pilihanraya telah diadakan  dengan  kehadiran lebih kurang 350 orang.
 
 Forum di pengerusikan oleh Morris a/l xxx-Community Nation Network. Antara yg dikenali hadir-(a) Dato Ambiga-Pengerusi Bersih (b) Dr. Ahmad Farouk-doktor dan juga aktivis BERSIH (c) Gerald a/l Joseph- Moderator utk BERSIH .
 
Dalam majlis itu   Dato Ambiga  telah menyampaikan ucap tama  dengan menggariskan beberapa perkara
(a) Beliau menyatakan bahawa beliau bukan calon yang bertanding dlm PRU ke-13,jadi tidak boleh dikenakan tindakan dibawah Sek.27 dibawah Akta Pilihanraya.
 
(b) Menerangkan penggunaan dakwat kekal yang digunakan oleh SPR semasa pilihanraya.
(c) Pertahankan hak dan tiba masanya untuk berubah. Kerajaan BN telah memerintah selama 54 tahun, jadi pilihlah dengan bijak kerajaan baru pada kali ini.
 
  (d) Menyatakan PR dibenarkan berucap selama 10 minit bg seorang penceramah tetapi BN diberi masa secukupnya utk bceramah.
(e) Tidak mahu pemerintahan kerajaan yang pilih kasih terhadap kaum.
 
(f) Merayu tolak kerajaan sekarang dan pilihlah wakil rakyat batu dgn bijak (g) Undi tolak rasuah semasa PRU ke-13, ubah utk kehidupan yang baik dimasa hadapan
 
(h) menyatakan banyak Ngo berkhidmat untuk rakyat yang mahukan perubahan
 
(i) Adili mereka dengan apa yang dikatakan dan bukannya dengan apa yg dilakukan
 
  (j) Dengan adanya pembangkang yang kuat di Parlimen kita dapat menyuarakan apa jua salah laku kerajaan
 
(k) menyeru 100% pengundi kuar mengundi
(l) Pilihanraya ke-13 adalah pilihanraya yg gentir yg akan menentukan peralihan kuasa (m) Tidak bsetuju dgn pihak SPR yang membuat undi pos kepada pengundi di luar negara seperti pengundi yang tinggal d Singapura sedangkan jarak perjalanan belakang bagi pengundi adalah tidak jauh dan tidak membebankan pengundi yg mahu mengundi d negeri2 masing  .

  Isu2 yang dibangkitkan Isu dakwat kekal - Isu kos sara hidup -Isu keselamatan -Isu pendidikan -Isu BR1M -Isu orang asli (land right) - Isu pekerjaan yg diwujudkan oleh kerajaan -Isu duit royaliti Petronas  

No comments:

Post a Comment