Followers

rantau ku sayang

Friday, June 6, 2014

HANYA ADA SORANG JE 'IZZAH' DALAM PAKATAN!!!


Sumber melaporkan, pejabat Wakil Rakyat Lembah Pantai antara outfit politik yang paling gembira dengan keputusan di Teluk Intan. Mereka gelak hampir ke tengah malam. 

Ketawakan strategi DAP yang jadi malapetaka. Katanya, budak - budak Izzah kesemuanya merah padam muka gelak sampai tengah malam.

Kekalahan DAPigs dianggap sebagai rahmat paling besar kepada PKR. Parti itu khuatir jika DAPigs mampu membawa panji orang muda, PKR akan dapat masalah jangka panjang.

Dalam Pakatan, kalau disebut orang muda, PKR mereka adalah platform dan medan serta pilihan yang terbaik jika hendak dibandingkan dengan parti lain. 

DAPigs cuma terkenal sebagai medan ah pek yang tak tahu cakap Melayu dengan kelompok komunis muda Cina yang memegang teguh ideologi Chauvanist.

PAS pulak memang sejak dari dulu terkenal sebagai parti ala lebai dan yizlumik. Orang muda ada, tetapi tidaklah muda sangat. Itu pun tak selantang PKR.

Malah Si Ketua Penipu tu selalu ingatkan PKR mesti jadi party of choice kepada orang muda. Izzah mesti jadi IKON utama. Barulah ada kesan.

(Si Rafizi tu pulak hanya watak sampingan. Dia masih belum layak untuk dijadikan sebagai 'IKON' orang muda. Alasannya, sebab dia lambat sertai 'REFORMASI' gamaknya.)

Nampaknya itulah yang berlaku. 238 undi bukanlah jumlah yang besar. Kalau dituruti segala nombor, rasanya nampak jelas bahawa PKR symptahizers yang tak beri Dyana undi di TI.

Izzah tidak ikhlas. Malahan dalam pertemuan dengan orang parti di Perak pun – Izzah pesan supaya ‘look at bigger perspective. look at wider spectrum. look at PKR’ future’. 

Itu yang disebut oleh Izzah berulang kali. Apa maksudnya? Kesimpulannya mudah. Hanya ada seorang je IKON/PUTERI REFORMASI dalam Pakatan Haramjadah tu. Jadi, mintak maaf la ye. Si Gundik Kit Siang tu hanya kena 'game' je dengan Pakatan!!!

No comments:

Post a Comment