Followers

rantau ku sayang

Tuesday, June 24, 2014

MB PAHANG TERUS MEMBIKIN PEMBANGKANG TERDIAM!!!


Usah kita peduli sangat dengan kerenah BONGOK puak - puak Kahak Hijau tu. Biar lantak la diorang nak buat apa pun. Apa yang pasti, diorang tak memperjuangkan rakyat.

REALITInya, puak - puak Kahak Hijau tu hanya sekadar tau nak tutup periuk nasi orang Melayu yang majoritinya bekerja mencari rezeki di kilang Lynas tu.

Puak - puak Kahak Hijau tu lebih rela melihat orang Melayu yang kerja di kilang Lynas tu menjadi hamba kepada orang Cina. Kalau Melayu kerja dengan Melayu, diorang bantah.

Diorang sanggup berguling atas jalan raya dan mencabar tindakan undang - undang sedia ada secara terang - terangan hanya semata - mata nak tutup periuk nasi orang Melayu.

Dalam waktu yang sama, pihak Kerajaan Negeri Pahang tetap juga menjalankan tugas, memikirkan cara untuk membantu dan menjaga Kebajikan Rakyat.

Pada ketika puak - puak Kahak Hijau tu menyalak atas jalan raya, Kerajaan Negeri dah siap lebih dari 13ribu unit rumah mampu milik (PR1MA Pahang) untuk rakyat.

Bayangkan! Dalam masa setahun, Kerajaan BN Negeri Pahang mampu membina lebih dari 13ribu buah rumah sedangkan dalam Manifesto hanya 15ribu sahaja yang dijanjikan.

Kelayakan bagi pemilik rumah PR1MA Pahang ni adalah bagi mereka yang mempunyai pendapatan kurang dari RM 5ribu sebulan dan bekerja di Pahang lebih dari 5 tahun.

Jadi, tak mustahil jumlah 15ribu itu akan bertambah sekiranya semua projek perumahan mampu milik yang telah dijanjikan sebelum ini siap sepenuhnya dimasa akan datang.

Itu janji yang dibuat oleh pihak Barisan Nasional Negeri Pahang sewaktu Pilihan Raya umum yang lalu. Bukannya macam puak - puak Kahak Hijau tu. Diorang setakat berjanji nak bakar kilang Lynas dan tutup periuk nasi orang Melayu je kerjanya!!!

No comments:

Post a Comment