Followers

rantau ku sayang

Tuesday, June 24, 2014

WARDINA MEROYAN LAGI!!! SURAT TERBUKA KEPADA WARDINA SAFIYYAH!

1. MHS mengutuk sekeras-kerasnya Kenyataan Wardina Safiyyah yang menunjukkan kononnya Kerajaan Malaysia tidak bertanggungjawab dalam menangani masalah anak OKU.

2. Wardina Safiyyah telah meletakkan dirinya sebagai kelompok elit yang boleh berfikir secara waras sepatutnya membuat rujukan sebelum mengeluarkan kritikan atau komen-komen yang merosakkkan diri sendiri.


3. Wardina Safiyyah sepatutnya mengkaji berapa banyak RM kah yang telah dibelanjakan oleh Kerajaan bagi membantu kelompok Orang Kelainan Upaya ini.  Berjuta ringgit dibelanjakan di bawah Jabatan Kebajikan Masyarakat bagi membantu mereka.

4. Sudah tiba masanya untuk masyarakat juga mempunyai kesedaran sivik membantu kelompok ini dan bukan meletakkan segala-galanya kepada tanggungjawab KERAJAAN semata-mata.

5. Wardina Safiyyah mungkin tidak mengerti bahawa Pihak yang bertanggungjawab yang menjumpai kanak-kanak malang tersebut adalah daripada Imegresen (Agensi Kerajaan) . Kemudian dihantar ke HOSPITAL Kerajaan dan di follow up OLEH Jabatan Kebajikan Masyarakat.

6. Ingatlah Wardina Safiyyah, cermin lah diri dahulu berapa banyak telah kamu bantu orang lain sebelum mulut anda menuduh yang bukan-bukan kepada orang LAIN!! Ingatlah Allah maha adil. Satu jari yang ditunjuk kepada orang lain, empat jari yang lain menunjukkan kearah KEBODOHAN kita sendiri.

No comments:

Post a Comment