Followers

rantau ku sayang

Tuesday, June 24, 2014

KALI NI, KHALID PUNYA TAIK, HADI AWANG KENA CUCI!!!


Heh!!! Tak heran la kalau semalam Si Ketua Pemuda PAS Selangor tu mengamuk dengan Si Khalid Samad tu. Rupanya memang ada sebab kenapa dia nak marah.

Kalau kita baca laporan yang disiarkan dalam laman portal The Malaysian Insider ni pun kita boleh jadi pelik. Patut la Si Ketua Pemuda PAS Selangor tu mintak didedahkan sumber tu.

Katanya, agenda 'Langkah Kajang' yang dicadangkan oleh PKR untuk menukar Khalid Ibrahim dulu menjadi terbantut akibat dihalang oleh Hadi Awang.

Walaupun parti lain dalam Pakatan Haramjadah tu mendesak agar Si Khalid Ibrahim tu dilucutkan jawatannya, tapi Hadi Awang ni tetap tak bersetuju.

KONONnya, puak - puak PKR dan DAPigs dah bincang serta membentangkan sebab musabab untuk membuat pertukaran tersebut. Tetapi ianya ditolak oleh Presiden PAS tu.
 "Kami memberi semua bukti: kami beritahu beliau tentang lebuhraya Kidex, tentang rampasan Bible, kami memberi amaran PR boleh kalah di Selangor jika Khalid kekal sebagai menteri besar, tetapi beliau enggan mendengarnya.


"Hadi sangat menyokong Khalid, dan dalam PAS segala kata Hadi dipatuhi," kata pemimpin kanan PKR itu.
Kenyataan yang didedahkan oleh 'Sumber Dalaman' PKR tu juga turut menyatakan bahawa Si Hadi Awang ni ada kepentingan peribadi dalam usaha untuk mengekalkan Khalid Ibrahim.

'Sumber Dalaman' tersebut turut menyatakan bahawa kepentingan peribadi Hadi Awang ni turut melibatkan menantu dia yang kini bertugas di Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB).

Malah, Si Hadi Awang tu juga mempunyai seorang kawan karib yang turut memegang jawatan sebagai Ketua Pegawai Eksekutif KDEB turut mempunyai hubungan dengan Istana. 
 "Sesiapa yang mengawal KDEB dan Kumpulan Perangsang, akan mengawal sumber kewangan di Selangor.


"Raja Idris juga adalah sepupu kepada Sultan, jadi dengan beliau bersamanya,  Khalid mempunyai kedua-dua istana dan PAS."
Maka, sebab itulah Hadi Awang dilihat kuat menyokong Khalid Ibrahim untuk terus kekal sebagai Menteri Besar biarpun ianya mendapat bantahan dari kalangan Pakatan.

Kiranya, pendedahan yang dibuat oleh 'Sumber Dalaman' tu merupakan usaha untuk memburukkan Presiden PAS tu dengan Khalid Ibrahim.

Jadi, sebagai seorang pemberita yang bertanggungjawab diatas laporan yang dibuat, Si Anisah Shukry tu perlu perlu mendedahkan nama 'Sumber Dalaman' tersebut. Kalau tidak, ianya boleh dianggap sebagai satu fitnah terhadap Presiden PAS!!!

No comments:

Post a Comment