Followers

rantau ku sayang

Saturday, June 7, 2014

Baik si Azwandin, baik si boss, Jailani Ngah ... sama-sama bebal!


Konon berjuang atas nama NGO Jaringan Melayu Malaysia tapi Azwandin bantai syarikat berkepentingan Melayu tanpa usul periksa dan main sesedap hati.


Sebelum itu, Azwandin cuba untuk dapatkan publisiti untuk membuat kenyataan tentang penyeludupan diesel tapi tak tahu apa pun. Nak tahu baca pendedahan ABITW semalam. SIap bagi klu ada anak Menteri sedang cuba terlibat nak pow taukeh cina di Sabah.

Macam manalah Dato Jailani Ngah cuba nak lobi pada PM untuk lantik si Azwandin sebagai Senator. Sah tahap intelek si boss sama dengan tahap intelek anak buah yang hanya budak kedai buku mengaku ada Masters GPA 4.0 dari Kanada.

Dari tahun 2011 lagi, Cili Api dah kata bahawa Azwandin ini double agent. Jangan percaya si palsu ini. Begitu juga jangan percaya si hati busuk Jailani.

Jika sebelum ini Cili Api sudah khabarkan kerja jahat Jailani untuk sebarkan khabar angin pemecatan Setpol PM Dato Khairun bin Aseh dan Setiausaha Agong UMNO, Tengku Dato Adnan Mansor, kini ada satu lagi cerita mengenai hati busuk Jailani tapi juga dedah kebodohannya.


Jailani juga ada menyebarkan khabar angin bahawa Dato Dr Zambery Kadir akan digugurkan. Rupanya barulah kami tahu bahawa dia balas dendam kerana ditegur oleh Dr Zambery.

Jailani sebarkan dan ada pegawai-pegawai di PMO jaja cerita sama bahawa Ustaz Kazim sudah setuju tapi sebenarnya Jailani saja britahu PM Kazim setuju tapi sebenarnya belum.

Ustaz Kazim amat rapat dengan Menteri Besar Perak, Dr Zambery Kadir.

Jailani dikatakan ada bertanya pada Zambery untuk bantu untuk dia cadang lantik Ustaz Kazim sebagai MT UMNO.

Cadangan itu telah dibangkang oleh Zambery atas alasan lebih baik Ustaz Kazim bebas dari mana-mana parti politik dan berdakwah secara bebas. Rupanya Jailani tak peduli dan usaha juga untuk hubungi Ustaz Kazim.

Sebaik saja nama Ustaz Kazim diumumkan tanpa persetujuannya lagi, Zambery telah dihubungi Ustaz Kazim tapi Zambery syorkan lebih baik dia tak sertai mana-mana parti politik.

Dalam satu majlis Zambery telah menegur Jailani kerana telah berurus di belakangnya dan degil tidak dengar nasihat. Selepas menegur Jailani, PM muncul dan Zambery meminta maaf pada PM kerana dia baru saja menegur pegawainya.

PM setuju dengan pandangan Zambery maka berakhir kisah Ustaz Kazim.

Apabila Kazim dan PM setuju dengan pandangan Zambery untuk tidak diteruskan, Jailani menyimpan dendam terhadap Zambery. Padahal dia yang buat kerja bodoh. Jika rancangannya diterima dan jadi, UMNO akan kelihatan lagi bodoh.


Sebaik saja Jailani menyebarkan khabar angin dua MB akan digugurkan, dia mengambil peluang itu untuk sebarkan khabar angin Zambery akan turut dipecat. Tujuan dia menyebarkan khabar angin adalah untuk mengenakan tekanan ke atas PM dan akhirnya ketiga mereka akan dipecat.

Harap PM sedar akan betapa jahat dan busuk hati Jailani ini lalu segera memecat dia. Orang hati busuk tuhan tak kabulkan doa yang dibacanya walau macam mana hebat bacaan Arabnya..

Tambah lagi, pemecatan Jailani akan bantu meletakkan Azwandin di tempat paling sesuai buatnya iaitu untuk kerja sebagai pembantu di kedai buku.

No comments:

Post a Comment