Followers

rantau ku sayang

Friday, June 6, 2014

PANAS : CHEGU BARD KATA AZMIN RASUAH UNTUK MENANG ?

Terkejut aku dengan kenyataan daripada Chegubard yang menyatakan bahawa Azmin Ali telah merasuh Pengerusi Lembaga Rayuan Pemilihan PKR Abd Malek Hussin melalui Ketua Cabang Kota Raja Dr Xavier Jayakumar .

RAKYAT NEWS : Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAM) Badrul Hisham Shaharin mengemukakan aduan bertulis kepada Presiden PKR Datuk Dr Wan Azizah Ismail bagi menyiasat salah laku rasuah yang dilakukan pemimpin tertinggi parti tersebut.

Dalam aduan tersebut, Badrul Hisham atau lebih dikenali sebagai Chegubard menggesa siasatan dilakukan keatas Pengerusi Lembaga Rayuan Pemilihan PKR Abd Malek Hussin yang telah menolak rasuah yang dikemukakan oleh Ketua Cabang Kota Raja Dr Xavier Jayakumar bersamanya 'bosnya'.

Menurut beliau, 'bos' yang dimaksudkan adalah Timbalan Presiden PKR Azmin Ali seperti mana khabar angin yang diterimanya.

Katanya lagi, Azmin cuba merasuah Abdul Malek supaya bagi mengekalkan jawatan yang disandangnya pada pemilihan parti baru-baru ini.

Jelas beliau, Abdul Malek walaubagaimanapun menolak sejumlah wang yang diberikan kepadanya dan mengarahkan Xavier untuk memulangkan mengenmbalikannya kepada 'Azmin'.

Ujarnya, Azizah juga dikatakan mengetahui akan perkara ini ekoran Abdul Malek 'mencampakkan' wang rasuah tersebut dihadapan Presiden PKR tersebut dan Penasihat parti Datuk Seri Anwar Ibrahim pada mesyuarat biro politik PKR dua minggu lalu.

Chegubard yang digantung keahliannya menyifatkan perkara teresebut sebagai memalukan dan Pengerusi Lembaga Disiplin parti Dr Tan Kee Kwong turut sama menyiasat perkara tersebut. 

No comments:

Post a Comment