Followers

rantau ku sayang

Friday, June 6, 2014

BERITA NI BUATKAN MAT SYABUN 'BURUK MUKA'!!!


Semalam sibuk orang dalam laman media sosial menceritakan bahawa Si Mat Syabun tu kelihatan agak ceria bila dengar berita Si Hadi Awang tu masuk hospital.

Kenapa dia tersenyum dan ceria? Mungkin dia melihat kemungkinan untuk dia memangku jawatan Presiden cukup cerah. Tapi, itu masa dia belum baca berita dibawah.

Presiden PAS, Si Hadi Awang tu dilaporkan sudah semakin pulih dan mungkin dibenarkan untuk keluar dari wad dalam jangka masa sehari dua lagi. 

Berita dan laporan tersebut telah dimaklumkan sendiri oleh Setiausaha Politik Hadi Awang, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar yang turut berada bersamanya di Istanbul.
 "Alhamdulillah kami menerima perkhabaran yang menggembirakan hari ini oleh doktor pakar yang merawat Tuan Guru bahawa dengan keadaan kesihatan beliau yang terkini setelah pemeriksaan dijalankan pagi ini, Tuan Guru kemungkinan besar akan boleh keluar dari wad dalam sehari dua ini. 
 "Dalam masa yang sama, Tuan Guru juga perlu menjaga pengambilan makanan dan minuman serta berehat sepenuhnya dalam tempoh yang akan dinilai dari semasa ke semasa," ujarnya lagi.
Si Hadi Awang tu telah dikejarkan ke sebuah hospital di Istanbul Jumaat minggu lepas setelah mengadu sesak nafas akibat gangguan kesihatan. 

Sebelum itu, Pesuruhjaya Pas Terengganu, Satiful Bahri Mamat berkata, Abdul Hadi sudah semakin sihat daripada sebelum ini.

"Alhamdulillah, beliau telah dipindahkan dari wad Unit Rawatan Rapi (ICU) ke wad biasa. Ketika ini saya yang mewakili Badan Perhubungan Pas Terengganu sedang  menziarahi beliau di hospital di Istanbul dan beliau kelihatan makin sihat," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Menurutnya, Si Hadi Awang tu kelihatan ceria dan sudah boleh berdiri sendiri. Katanya, dia dah boleh bangun dan berdiri sendiri serta boleh berjalan ke bilik air.

Dalam erti kata lain, kiranya melepas la peluang Si Mat Syabun tu nak memangku jawatan Presiden biarpun untuk sementara waktu. Maknanya tak sempat la dia nak bertindak.

Kalau tidak, ada jugak peluang untuk dia menghapuskan agenda untuk menegakkan Hukum Hudud seperti yang dicadangkan oleh Rejim PAS Kelantan sebelum ini demi menjaga hubungan dengan DAPigs!!! Biasa la, niat jahat ni memang Allah tak redha!!!

No comments:

Post a Comment