Followers

rantau ku sayang

Wednesday, June 11, 2014

KIT SIANG HAMPIR SAKIT JANTUNG BACA KOMEN DIBAWAH!!!


Hahaha!!! Memang terbaik lah jawapan yang diberikan untuk mengulas kenyataan Si Kit Siang tu sebelum ini. Tepat pada sasaran. Boleh pengsan Si Apek Kit Siang tu dibuatnya.

Jika sebelum ini Si Kit Siang cuba nak menghasut MCA dan GERAKAN agar terus memusuhi UMNO atas alasan kerana menyokong perlaksanaan Hukum Hudud PAS.

Semalam kita dah mendedahkan usaha MCA dalam memberi serta mendapatkan penjelasan mengenai perlaksanaan Hukum Hudud ni sebanyak mungkin.

Kali ini giliran GERAKAN pulak. Kata Setiausaha Agung GERAKAN, semua umat Islam tidak mengira dari parti mana sekali pun WAJIB menyokong perlaksanaan Hukum Hudud ini.

Biar pun GERAKAN mempunyai pendirian yang bercanggah dengan UMNO, namun mereka tidak menghalang umat Islam dari mana - mana parti untuk menyokong hukum tersebut.

Kiranya kalau orang tu umat Islam dari kalangan parti DAPigs sekali pun, diorang memang WAJIB menyokong perlaksanaan Hukum Hudud tanpa sebarang alasan.

Namun apa yang penting, isu teknikal mengenai perlaksanaan Hukum tersebut perlu diselesaikan terlebih dahulu agar ianya tidak mencetuskan krisis dikemudian hari.
 "Kami bukan anti Islam tetapi harus dikaji secara teknikal sama ada dua Rang Undang-Undang (RUU) jenayah‎ dibenarkan di bawah satu perlembagaan," katanya pada sidang media di lobi Parlimen, hari ini.
Malah Setiausaha Agung GERAKAN itu juga turut mempersoalkan kenapa DAPigs beria - ia benar nak menghasut orang lain agar bersama - sama dengan mereka.

Katanya, jika DAPigs benar - benar tetap berkeras nak membantah Hudud, maka mereka perlu memutuskan hubungan dengan PAS dan tidak bersama - sama dengan Pakatan.

Apa yang jelas, pendirian DAPigs mengenai isu Hudud itu jelas hanya RETORIK dan ianya dapat dilihat dengan jelas sewaktu Pilihan Raya Kecil Teluk Intan yang lalu.

Depan orang Melayu, DAPigs kata diorang tak menentang Hukum Hudud. Tapi dikalangan orang bukan Melayu, lain pulak pendirian yang mereka nyatakan.

Maka tak salah sekiranya DAPigs dianggap TAKUT kepada PAS kerana enggan mengambil tindakan sedemikian. Kalau diorang BACUL nak berdepan dengan PAS, tak payah la diorang susah - susah nak ajak geng lain pulak!!! Kalau dah PENGECUT tu PENGECUT la jugak!!!

No comments:

Post a Comment