Followers

rantau ku sayang

Thursday, June 5, 2014

MAHFUZ OMAR MARAH ANAK YATIM..???!!! SAMPAINYA HATI...

Tu diaaa... marah betoi Mahfuz Omar... relax la bro... Takkan nak marah sahabat sebantal kot? Agak-agak laaa.. kesian la kat Gobind.. bapak dia baru meninggal... dah jadi anak yatim tu... jangan la marah kat anak-anak yatim...

Tau la kita nak buat hudud pun... nak tanya sikit laaa.. ada ke PAS ajar DAP pasal Islam ni sebenarnya? Atau DAP memang pandang rendah pada Islam disebabkan depa pandang rendah pada PAS?

Memang la kami tau DAP pandang PAS ni di "kasta" rendah... memang dari dulu masa PAS join DAP pun, depa dah pandang rendah kat PAS... dah lama dah.. orang PAS sendiri yang bagitau.. depa kata depa dah bagitau pasal tu kat pemimpin PAS.. tapi pemimpin PAS tak mau layan... tahaluf siyasi katanya...heh!

 Sampai macam tu pun PAS masih lagi nak tidur sebantal dengan DAP? Heh! Agak-agak laaa... 


Sebelum ni, kalau DAP berkurang ajar pada Islam.. PAS buat-buat tak nampak. Balun DAP dalam meeting pun tak jalan sebab Anwar dok backing DAP. PAS terpaksa mengalah bila Anwar Berahim "urut tengkok"... cepat "lembik tengkok" rupanya PAS ni...

So? Anwar akan jadi orang tengah meredakan kemarahan PAS pada DAP? Heh! Tahaluf siyasi lagi? Heh! Agak-agak la... bertahaluf siyasi sampai depa hina hukum Allah macam tu sekali? Tahaluf Siyasi jenis apa tu? Tu bukan tahaluf siyasi... tu namanya taqiyyah..! Alaaa.. macam Syiah tuuu...heh!

Takpalah. PAS bukan parti saya lagi. Dulu masa saya "buta" mungkin "ya". Tapi lepas "celik", rasanya saya tak rela dipermain oleh pemimpin PAS yang "cunning" dan licik mempergunakan Islam untuk kepentingan politik... 

Kalau saya dok dalam PAS pun, mungkin saya akan memberontak dan akhirnya dipecat dari parti. PAS dan UMNO sama saja... dua-dua parti politik dan kedua-duanya BUKAN AGAMA... dah tentu la berlainan antara agama dan parti politik, kan?

Saya hanya berjuang demi kepentingan Islam, Melayu dan Tanah Melayu menerusi saluran blog. Kalau saya tersilap langkah, saya kira ramai yang sudi menegur secara membina. Cuma kadang-kadang tu letih jugak la bila Islam, Melayu dan Tanah Melayu dirosakkan sewenang-wenangnya oleh segelintir pihak yang declare "akulah hero".. heh!

Sabar je la bro... DAP tetap DAP. PAS gagal ubah persepsi DAP pada Islam. Hakikatnya, kedudukan PAS bersama DAP lebih banyak keburukan dari kebaikan. DAP tak berubah, sebaliknya PAS yang dah berubah 360 darjah. Lebih sekular dari DAP pulak tu.. heh! Adios!

No comments:

Post a Comment