Followers

rantau ku sayang

Tuesday, June 10, 2014

NYONYA KOK POKODOT SUDAH GOYANG KE???


Alamak ai!!! Belum habis pun kes dibicara, Si Nyonya Kok tu dah goyang ke? Takkan la cepat sangat dia ketar lutut kot. Agak - agak la weih!!!

Sebelum ini, Si Nyonya Kok tu telah didakwa dimahkamah sesyen atas tuduhan cuba menghasut rakyat membenci Kerajaan melalui video yang disiarkan dalam laman Youtube.

Video klip yang dibuat bersempena sambutan Tahun Baru Cina itu menjadi satu kontroversi apabila ianya menjadi viral dilaman media sosial.

Masa buat kerja Haramjadah tu tempoh hari, tak de pulak dia nak fikir semua ni. Tak de pulak dia nak fikir yang banyak kerja diperlukan bagi selesaikan masalah ni.

Sekarang nampak gayanya macam dia sendiri pun dah tak boleh nak tunggu lama. Maka sebab tu la dia buat rayuan supaya kes tu didengarkan ke Mahkamah Tinggi.

Hanya dengan cara itu, dia tak perlu nak mengabihkan masa turun naik mahkamah mengikut sistem kehakiman yang biasa diamalkan di Malaysia.

Tapi, jangan ingat Si Nyonya Kok tu takkan guna tindakan yang sama dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu. Hakikatnya, Si Nyonya Kok tu takut jugak kantoi nanti.

Jika keterangan yang dia berikan tidak mampu meyakinkan pihak mahkamah, maka dia tetap jugak akan dituduh dengan dakwaan cubaan menghasut.

Sekiranya itu berlaku, maka kedudukan yang dia sandang pada ketika ini sudah tentu akan terjejas dan peluang dia untuk terus menghasut jugak akan terencat.

Jadi, sebab itu dia buat permohonan untuk memindahkan kes tersebut ke Mahkamah Tinggi. Setidak - tidaknya, dia masih ada peluang untuk buat rayuan jika didapati bersalah.

Kesimpulannya, Si Nyonya Kok ni memang takut kedudukan dia terjejas. Dia dah mula panas punggung memikirkan kesudahan yang bakal diterima kelak. Kalau dia digugurkan dari menjadi Ahli Parlimen, terpaksa la dia jual sayur kat Pasar Borong!!!

No comments:

Post a Comment