Followers

rantau ku sayang

Monday, August 18, 2014

TERKINI! KETUM KATA HANYA WAN AZIZAH SAHAJA NAMA YANG AKAN DIHANTAR KEPADA SULTAN SELANGOR SEBAGAI MB BARU!


Muktamad kata Ketum, hanya nama Wan Azizah sahaja akan dihantar kepada Sultan Selangor. Ketum mengatakan begitu selepas mesyuarat kempimpinan Tertinggi Pakatan Lahanat tadi! Dia juga cakap Azmin pun bersetuju supaya Wan Azizah dilantik menjadi MB.

Berikut petikan Agenda Daily:

Ini sudah jadi lain... nampak gayanya keputusan Mesyuarat AJK PAS Pusat tengah hari Ahad mahu dua nama ganti Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sudah pusing, atau dalam kata mudah, PAS kena main.

Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam sidang media di Subang Jaya petang Ahad kata, hanya nama Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail akan dipersembahkan kepada Sultan Selangor.

Anwar kata demikian selepas mesyuarat panjang dengan DAP dan PKR.

Pemimpin PAS sertai sidang media itu adalah Muhamad Sabu dan Salahuddin Ayub.-17/8/2014

BERIKUT KAMI SIARKAN SEPENUHNYA KENYATAAN MEDIA YANG DIBACA OLEH ANWAR

Kenyataan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat
17 Ogos 2014

Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat menghargai keputusan PAS untuk kekal dalam Pakatan Rakyat dan keperluan menggantikan YAB Menteri Besar Selangor.

Majlis Pimpinan juga mengambil maklum dan menghargai pencalonan YB Dato’ Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan YB Mohamed Azmin Ali untuk jawatan Menteri Besar.

Bagaimanapun YB Mohamed Azmin Alimenegaskan bahawa beliau kekal menyokong keputusan parti KeADILan untuk menamakan YB Dato’ Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon YAB Menteri Besar baru Selangor.

Maka dengan ini Pakatan Rakyat akan meneruskan proses untuk menyembahkan keputusan ini kepadake bawah DYMM Tuanku Sultan Selangor.

YB Dato Seri Anwar Ibrahim
Ketua Umum KEADILAN

YAB Lim Guan Eng
Setiausaha Agung DAP

Tuan Hj Mohamed Sabu
Timbalan Presiden PAS
So Khalid tunggu apa lagi? Kasi bubar je DUN tu dan ajar sikit sama mereka ni semua. Ada berani Khalid? Tunggu apa lagi? Eh! Mana Haji Hadi? Owhhh lupa pulak aku golongan ulamak kan sudah dibakulsampahkan dalam PAS? 

No comments:

Post a Comment