Followers

rantau ku sayang

Wednesday, July 9, 2014

Ada Salah Dan Ada Silap Kerana Tidak Semua Pemimpin Itu 'Perfect' dan Mereka Juga Sama Seperti Kita

YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mempunyai pemikirannya tersendiri dan kita tidak tahu apa yang beliau lakukan apatah lagi untuk Bumiputera di Malaysia ini. Namun apa yang boleh saya nyatakan bahawa Najib anak kepada Tun Abdul Razak tidak akan mengkhianati bapa beliau dalam terus memartabatkan Melayu dan Bumiputera di Malaysia ini. Itu saya yakin kerana usaha Najib Razak dalam memartabatkan FELDA cukup jitu dari masa ke semasa.

Situasi politik yang ada hari ini tidak seperti situasi masa lalu dan hal ini merupakan pekara penting yang kita patut sedar bahawa peranan yang dimainkan oleh pemimpin kita Najib Razak tidak boleh disamakan dengan pemimpin pemimpin terdahulu.  Namun agenda UMNO yang kini dipimpin oleh Najib Razak mewarisi dari kepimpinan UMNO sebelum ini diteruskan kerana ini adalah perjuangan bukan sahaja Najib Razak tetapi oleh semua ahli UMNO itu sendiri.

Mungkin ada salah percaturan yang dilakukan Najib Razak dalam membawa kuasa Melayu dan Bumiputera terus pergi jauh namun sebagaimana kata-kata saya tadi tidak semua pemimpin itu seorang yang perfect dan adalah menjadi tugas kita bagi menegur dan membantu pucuk pimpinan kita. Bukan sebaliknya kita terus mahu menjatuhkan kepimpinan kita dengan tomahan demi tomahan yang tidak berasas.

Ahli UMNO seharusnya mencontohi ahli ahli PKR, DAP dan PAS yang mempertahankan kepimpinan parti mereka walaupun terang terangan mempunyai masaalah. Lihat sahaja Mustapha Ali yang jelas terbabit dalam skandal video seks. Tidak ada Ahli PAS yang mengeluarkan kenyataan mendesak agar Mustapha Ali di pecat mahupun diambil tindakan. Begitu juga dengan PKR apabila pemilihan PKR penuh dengan insiden yang tidak bermaruah. Adakah kita dengar suara dari ahli PKR yang mendesak Wan Azizah Presiden PKR meletakkan jawatan kerana kegagalan beliau?

Malah Anwar Ibrahim yang telah diputuskan oleh mahkamah bersalah meliwat Saiful Bukhari dan dijatuhi hukuman 5 tahun penjara masih lagi menerajui Pakatan Pembangkang tanpa ada suara suara sumbang dari ahli Pakatan Rakyat mendesak Anwar Ibrahim berundur.

Siapa lagi yang diharapkan untuk mempertahankan Presiden UMNO jika bukan ahli UMNO? Apakah kita mengharapkan ahli PAS, PKR dan DAP yang tampil mempertahankan Najib Razak Presiden UMNO?

Pihak pembangkang sememangnya mahu untuk UMNO terus bergolak apatah lagi menyingkirkan dengan seberapa segera kepimpinan Najib Razak kerana percubaan mereka mahu menyingkirkan Najib Razak telah dilakukan sejak bertahun tahun yang lalu malah ketika Najib Razak menjadi Timbalan Perdana Menteri lagi. Bermacam macam isu di rekayasakan oleh pihak pembangkang dalam memastikan Najib Razak disingkirkan oleh ahli UMNO seperti kes pembunuhan Altantuya.

Adakah kita agen pembangkang yang mahu melihat kepimpinan kita tersungkur atas kehendak kita sendiri ahli UMNO? Apakah kita mengalu alukan pembangkang untuk mentadbir negara menggantikan UMNO?

Jika Najib Razak salah kita boleh tegur dengan saluran yang ada. Apa guna mempunyai Ahli Majlis Tertinggi UMNO jika mereka yang sepatutnya bercakap bagi pihak kita ini hanya membisu dihadapan Najib Razak. UMNO perlu bersatu kerana masa yang ada bukanlah untuk menjatuhkan sesama sendiri sebaliknya melipatgandakan usaha menarik sokongan rakyat Malaysia untuk bersama UMNO dan Barisan Nasional pada PRU14 nanti. 

No comments:

Post a Comment