Followers

rantau ku sayang

Thursday, May 22, 2014

#BN4TlkIntan: Jika DAP menang, PAS boleh dicampak masuk longkang




Akhbar DAP Melayu Roketkini edisi PRK Telok Intan terbaru memaparkan tajuk di atas yang mahu memberi keyakinan dan menarik pengundi Melayu muda untuk mengundi calun Melayu DAP di Telok Intan.

Yang menarik dalam isu ini di muka 8 adalah usaha DAP untuk playdown atau lain kata menjawab isu hudud dengan mengatakan ianya bukan isu besar.

Padahal DAP sanggup berkata PAS elok keluar dari Pakatan Rakyat jika mahu teruskan hudud. 


Beberapa pemimpin memberikan komen tentang isu hudud yang muncul di Telok Intan kerana PAS baru saja U-Turn dari pendirian mahu teruskan hukum hudud di Kelantan dan kali ini, UMNO galakkan PAS teruskan sesuatu yang mereka tangguh sejak tahun 1991.


Lim Guan Eng yang jelas flip flop dalam pendiriannya tentang hudud - sekejap okay untuk PAS Kenlantan teruskan dan sekejap lagi menentang habis-habisan - cuba memesongkan dari hipokrasinya dengan menyalahkan UMNO.

Sementara itu, dua pak sanggup PAS yang hidung telah dicucuk dengan rela hati telah setuju menngikut gerak rentak DAP untuk PRK dan seterusnya.



Dua-dua hambelolok ini tak sedar bahawa jika DAP dapat menembusi pengundi Melayu muda, PAS dan mungkin juga PKR tidak lagi ada asas untuk membuat sebarang tuntuttan politik dalam Pakatan Rakyat berdasarkan sokongan Melayu.

Jika DAP sendiri booleh dapatkan undi Melayu dan berubah rupa menajdi majmuk dan masukkan calun-calun Melayu seperti di Singapura, Pakatan Rakyat tak perlukan PAS dan modal ugama yang diguna untuk mengugut sokongan dari orang Melayu Islam.

Selain dari menyalahgunakan ugama dan kini menyesatkan ugama, PAS tidak ada apa-apa untuk ditawarkan pada pengundi Melayu Islam.

Kebolehan mentadir tidak ada. Mereka tidak bleh tarik keyakinan pelabur seperti UMNO. Ilmu berniaga dan membiina peluang ekonomi langsung zero. Malah rasuah pun tidak kurang hebat dikalangan PAS yang amat gemar menuduh UMNO parti rasuah.  

Kemenangan DAP di Telok Intan menandakan DAP dah boleh jalan sendiri tanpa perlu ada PAS dan Unit Amal sama bengong tu.

PAS boleh dicampak masuk longkang yang akan hanyutkan PAS kedalam Sungai Perak terus ke Selat Melaka!!!

PAS PAS ... duu kini selamanya bangang.

No comments:

Post a Comment