Followers

rantau ku sayang

Tuesday, May 6, 2014

Gambar Occupy Merdeka: DAP cuba tutup perangai buruk cina



DAP bersama Anti Lynas telah mengadakan "Occupy Bantah GST" bertempat di siar kaki  persimpangan Jalan Raja/ Jalan Parlimen/jalan Tuanku Abdul Rahman, KL.

Seramai 20 orang yang terdiri daripada ahli2 DAP dan Anti Lynas telah hadir. Antaranya WONG TACK - Anti Lynas; dan Dr. HEW Kuan Yau - Senior Lecturer Social DAP.Sebanyak 3 banner berukuran 3' x 6' tertulis "Rakyat Bersatu Bantah GST"  dan 8 plakad tertulis "Bantah GST" dalam bahasa Cina, Inggeris dan Bahasa Malaysia telah dipamirkan di atas siar kaki.

Occupy Bantah GST ini akan diadakan sehingga 4 MEI 14 jam 2359 ditempat yang sama.Ketika perhimpunan 501, hanya segelintir Cina saja yang hadhir tak sampai 5% dan 95% adalah orang Melayu.

Occupy hanya usaha DAP untuk dapat perhatian untuk menutup sikap Cina yang telah tikam belakang pendemo-pendemo yang hadhir.Bodohnya Melayu yang tak faham tentang GST adalah Cina suka GST tak dijalankan supaya mereka boleh lari dari bayar cukai.

Difahamkan pada sebelah pagi, pihak DBKL telah mengambil tindakan merampas banner dan plakad yang dipamirkan, namun kumpulan ini telah membawa banner dan plakad yang baru untuk dipamerkan di lokasi.

No comments:

Post a Comment