Followers

rantau ku sayang

Saturday, May 24, 2014

MB KELANTAN PULAK BALUN SI DYANA SOFEA GUNDIK KIT SIANG?

Alamak! Apa ni? Kenapa pulak Menteri Besar Kelantan ni nak balun pendirian Si Gundik Kit Siang tu berkaitan dengan perlaksanaan Hudud yang dicadangkan oleh PAS?

Tatkala PAS sibuk keluarkan fatwa songsang bagi menghalalkan ahlinya mengundi serta menyokong Si Gundik Kit Siang tu menolak Hukum Hudud, lain pulak kata MB Kelantan ni.

Dia menyifatkan kenyataan serta pendirian yang dibuat oleh Si Gundik Kit Siang tu lebih mengelirukan rakyat dari pendirian yang dibuat oleh GERAKAN.

Bagi MB Kelantan tu, sebagai seorang Muslim, Si Gundik Kit Siang tu perlu mengormati serta menjaga batasan tuntutan agama yang dijelaskan dalam Al - Qur'an.

"Seseorang yang beragama Islam hendaklah menghormati dan menjaga batasan tuntutan Allah yang telah jelas dinyatakan dalam al-Quran seperti hukum hudud.

Maka jangan ada unsur-unsur penolakan terhadap hukum Allah yang jelas ini walaupun berada dalam parti yang berbeza. Hak seseorang islam terhadap Allah hendaklah dijaga dengan penuh ketaatan.

"Masih ramai pengundi melayu dan beragama Islam dalam Parlimen Teluk Intan yang akan menjadi pengundi dalam PRK tersebut.

Maka atas sensitiviti agama, semua calon sama ada calon daripada Barisan Nasional atau calon DAP mesti menjaga sensitiviti tersebut malahan jika pertikaian kepada hudud ini datang dari seseorang yang beragama islam seperti calon daripada DAP, maka ia lebih mengelirukan masyarakat," katanya yang dipetik melalui posting di laman sosial Facebooknya baru-baru ini.

Heh! Tak cukup dengan itu sahaja. Malah MB Kelantan tu juga turut mengingatkan kepada Si Gundik Kit Siang tu agar tidak menjadikan Hudud tu sebagai satu bahan ejekan.

Makanya sudah jelas bahawa Si Gundik Kit Siang tu sendiri pun tak faham mengenai perlaksanaan Hudud yang dicadangkan oleh PAS sebelum ini.

Kalau nak dibandingkan dengan GERAKAN, kita boleh terima akal sebab diorang bukan dari kalangan orang Islam. Tak heran la kenapa diorang menolak perlaksanaan Hukum tersebut.

Tapi kalau yang tak fahamtu dari kalangan orang Islam sendiri, itu dah lain cerita. Kalau diikutkan fatwa PAS sebelum ini, orang yang tolak Hudud maknanya orang tu Kafir.

Jadi, kenapa pulak diorang boleh nak menghalalkan Si Gundik Kit Siang tu menolak Hudud dan takut nak labelkan dia sebagai Kafir? Kot ye pun diorang ni berahi sangat nak menyokong Si Gundik Kit tu, jangan la sampai tahap nak me-MUNAFIK-kan diri sendiri!!! 

No comments:

Post a Comment