Followers

rantau ku sayang

Tuesday, May 27, 2014

KENAPA HADI AWANG 'MALU' NAK SEBUT PASAL HUDUD???


Huh!!! Tak boleh diharap lansung! Kenapa dengan orang pun Si Hadi Awang ni nak malu sedangkan diorang kata Hudud ni Hukum Islam? 

Sepatutnya dia tak perlu nak rasa malu bila ditanya pasal Hudud. Sewajarnya dia boleh jawab bila ada orang tanya dia pasal isu tersebut sebelum ini.

Kalau Si Hadi Awang tu nak malu, dia patut malu pada Allah sebab sejak berpuluh - puluh tahun memperjuangkan isu tersebut, PAS tak mampu nak menjelaskannya.


Malah PAS dilihat GAGAL mendidik bukan sahaja masyarakat dikalangan Bukan Islam agar memahami mengenainya. Tetapi turut GAGAL mendidik pemimpin mereka sendiri.

Sebaliknya PAS hanya menjadikan isu Hudud tu sebagai bahan Politik untuk meraih undi dari kalangan orang Melayu seperti mana yang didedahkan oleh DAPigs. Jadi, Si Hadi Awang tu patut malu pada diri dia sendiri, bukannya dengan orang lain!!!
Teluk Intan – Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang cuba mengelak dari menjawab sebarang soalan ketika ditemui di majlis ceramah dan minum petang bersama jentera petang tadi.

Sejurus selepas ucapan ringkas yang disampaikan oleh calon DAP, Dyana Sofea Mohd Daud, beliau bingkas bangun dan enggan melayan sebarang soalan walaupun telah diminta oleh para wartawan yang membuat liputan.

“Tak apa, tiada PC (sidang akhbar) saya perlu pergi ke tempat lain” katanya ketika ditanya oleh wartawan Suara.TV di Taman Cicely.


Hadi yang dilihat tergesa-gesa meninggalkan majlis tersebut langsung tidak menjamah hidangan yang disediakan oleh pihak penganjur sehingga menyebabkan Dyana terpingga-pingga.

Beliau hanya mampu berkata perkara tersebut tidak ada isu apabila diminta mengulas berkenaan pendirian parti itu berhubung kenyataan Dyana Sofea mengenai hudud sebelum ini.

No comments:

Post a Comment