Followers

rantau ku sayang

Tuesday, May 27, 2014

NAK TENTANG, NAK CEMUH, NAK MAKI, NAK SUMPAH SERANAH HUKUM HUDUD? DIHALALKAN, SELAGI ANDA MENENTANG UMNO-BN!!!

 Presiden Pas Datuk Seri Hadi Awang, petang tadi enggan mengulas kenyataan calon DAP bagi Parlimen Teluk Intan yang menyatakan beliau tidak akan mengundi menyokong Hudud Pas jika menang.

Sejurus selepas ucapan ringkas yang disampaikan oleh calon DAP, Dyana Sofea Mohd Daud, Hadi bingkas bangun dan enggan melayan sebarang soalan walaupun telah diminta oleh para wartawan yang membuat liputan.
“Tak apa, tiada PC (sidang akhbar) saya perlu pergi ke tempat lain” katanya ketika ditanya oleh wartawan Suara.TV di Taman Cicely sebentar tadi.

Hadi yang dilihat tergesa-gesa meninggalkan majlis tersebut langsung tidak menjamah hidangan yang disediakan oleh pihak penganjur sehingga menyebabkan Dyana terpingga-pingga.

Beliau hanya mampu berkata perkara tersebut tidak ada isu apabila diminta mengulas berkenaan pendirian parti itu berhubung kenyataan Dyana Sofea mengenai hudud sebelum ini.

“Tak ada isu, cukup-cukuplah, perkara itu tiada isu” ujarnya lagi.

Memetik laporan yang dikeluarkan oleh akhbar Utusan Malaysia, Dyana sebelum ini dikatakan berkata dia sama sekali tidak akan menyokong hudud dalam usahanya untuk menjamin undi dan sokongan pengundi Cina.

Malah, lagi teruk dan dangkal lagi kata calon DAP itu, dia memang menentang hudud dan DAP tidak pernah bersetuju dengan hudud kerana menganggap hudud adalah pemaksaan agama dan nilai-nilai Islam ke atas bukan Islam di negara ini.

Seterusnya apabila ditanya mengenai kenyataan bekas ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Hu Pang Chaw yang kecewa dengan perlucutan jawatannya dalam sayap PAS itu, Hadi hanya menjawab dia tidak dipecat.

“Tak pecat, cuma lantik baru” ujarnya lagi.

Ketika diwawancara Malaysiakini baru-baru ini, Hu berkata, keputusan menggugurkannya itu tidak demokratik dan tidak mengikut ajaran Islam yang menyarankan muzakarah dibuat terlebih dahulu.

No comments:

Post a Comment