Followers

rantau ku sayang

Monday, May 26, 2014

TAK SELESAI LAGI KES SAMAN NURUL IZZAH???


Huh! Inilah yang orang kata, 'Cakap siang pandang - pandang, Cakap malam dengar - dengar'. Lain kali nak bercakap, biar terang. Jangan sampai orang salah faham.

Lepas tu bila diminta diberi penjelasan, dia buat tak tau je. Semua tu pancing nak ambik tindakan terhadap orang lain la tu. Walhal, dia yang sengaja mengundang fitnah.

Sebenarnya, Si Nurul Izzah ni dah malu yang amat bila dia menyamakan kedudukan orang Melayu Islam dengan bangsa lain. Dia lupa yang Melayu di Malaysia ni semuanya Islam.

Maka bila ada yang buat dakwaan kata dia menyokong orang Melayu di Malaysia ni diberi kebebasan untuk beragama, mula la dia menggelupor. Nak jawab balik tak reti.

Soalannya mudah je. Adakah Si Nurul Izzah tu sokong atau tidak orang Melayu diberi kebebasan beragama sedangkan dia tau orang Melayu di Malaysia ni semuanya Islam?

Dia hanya perlu jawab 'YA' atau 'TIDAK'. Ya, kalau dia sokong, Tidak, kalau dia membantah. Habis cerita. Nak jawab soalan macam tu pun sikit punya susah ke?

Yang dia nak bagi jawapan sampai siap main pusing - pusing satu dunia buat cerita yang bukan - bukan sapa suruh? Sekarang sibuk la pulak nak saman orang. Sendiri cari penyakit, sendiri tanggung la Nurul woi!!!
 KUALA LUMPUR: Kes saman fitnah Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar terhadap Ketua Pengarang Kumpulan Utusan, Datuk Aziz Ishak dan Utusan Melayu (Malaysia) Berhad ditetapkan untuk mediasi pada 2 Julai ini.

Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Hue Siew Kheng menetapkan tarikh itu di dalam kamarnya dengan dihadiri peguam Azhana Mohd Khairuddin yang mewakili Nurul Izzah dan peguam Nor Hazira Abu Haiyan mewakili Aziz dan Utusan.

Azhana ketika ditemui pemberita berkata, mediasi itu akan didengar di hadapan Hakim Datuk Hasnah Mohammed Hashim pada tarikh berkenaan.

Beliau berkata, sekiranya kedua-dua pihak berkenaan gagal mencapai penyelesaian, mahkamah menetapkan dua hari bermula 21 Ogos depan untuk perbicaraan kes saman itu.

Pada 23 November 2012, Nurul Izzah selaku plaintif memfailkan saman tersebut dengan mendakwa Aziz dan Utusan, sebagai defendan pertama dan kedua, memutarbelitkan kenyataannya dalam forum mengenai kebebasan beragama untuk orang Melayu.


Menerusi pernyataan tuntutannya, Nurul Izzah yang juga Naib Presiden PKR, mendakwa empat artikel yang mengandungi perkataan fitnah terhadapnya itu diterbitkan akhbar Utusan Malaysia pada 5 dan 7 November 2012.

No comments:

Post a Comment