Followers

rantau ku sayang

Monday, May 26, 2014

GILIRAN HADI AWANG PULAK BIDAS GUNDIK KIT SIANG!!!


Dek kerana ghairah nak memperjuangkan agenda DAPigs, Si Gundik Kit Siang tu terlupa diri dia siapa. Dia lupa agama dia. Dia lupa segala - galanya.

Maka sebab itulah lepas seorang demi seorang pemimpin PAS tampil mempertikaikan pendirian serta kenyataan yang dibuat oleh Si Gundik Kit Siang tu.

Jika sebelum ini, dia lantang menolak perlaksanaan Hukum Hudud dan berikrar untuk tidak memberikan undi terhadap cadangan yang akan dibentangkan oleh PAS di Parlimen kelak.

Atas kelantangan itulah yang membuatkan dia dibidas oleh Pemangku Ketua Dewan Ulama PAS merangkap Menteri Besar Kelantan sebelum ini. 

Kali ini giliran Si Hadi Awang pulak yang membuat teguran dan menyindiri Si Gundik Kit Siang tu secara terang - terangan. Kata Si Hadi Awang;
 "Ini bukan sahaja menimbulkan kekeliruan malah ia merosakkan... Kalau tak tahu jangan cakap sepatutnya... Saya tak tuju kepada sesiapa,” kata beliau.
Nah!!! Itu menunjukkan yang PAS benar - benar rasa tersinggung dengan kenyataan yang dibuat oleh ahli Melayu dari parti DAPigs tu sendiri. Kalau orang lain buat tahan lagi beb.

Kalau Si Guan Eng tu keluarkan kenyataan sedemikian, boleh lagi diterima akal sebab dia memang Kafir. Tapi kalau orang Islam sendiri buat kenyataan tersebut, lain ceritanya.
 "Ada kewajarannya apabila Hadi menegur Dyana terutamanya dalam hal ehwal yang bersangkut paut dengan agama kerana apabila ia datang daripada calon beragama Islam sudah tentulah perlu bagi PAS menegur." - Prof. Dr. Ahmad Martadha Mohamed
Itu yang diungkapkan oleh seorang pemerhati Politik terhadap teguran yang dilakukan oleh Hadi Awang tu sebelum ini. Jelas, pandangannya memang ada Kebenaran.

Sekarang kita tunggu la pulak respon dari ibu Si Gundik Kit Siang tu terhadap kenyataan Hadi Awang ni. Berani tak dia nak bidas balik Presiden PAS ni seperti mana yang dia buat terhadap Fathul Bari? Kalau setakat berani dengan orang UMNO je, baik tak payah!!!

No comments:

Post a Comment