Followers

rantau ku sayang

Tuesday, May 27, 2014

MEROSAKKINI MULA MENGGELUPOR DISAMAN PM!!!


Hahaha!!! Inilah bahananya bila suka sangat buat kerja yang tak berfaedah. Penyudahnya terkena batang hidung sendiri. Baru diorang tau langit tinggi ke rendah.

Dalam masa yang sama, kita boleh lihat betapa rendahnya mentaliti puak - puak Pakatan Haramjadah tu bila isu saman Merosakkini ni pun dijadikan bahan kempen.

Diorang boleh pulak buat dakwaan kata KONONnya tindakan Datuk Seri Najib memfailkan saman terhadap Merosakkini tu sebagai usaha untuk 'Menekan Kebebasan Media'.

Baru sekarang diorang nak buat tuduhan KONONnya tindakan tersebut sebagai satu langkah untuk 'Menutup Mulut' dari mendedahkan Kebenaran kepada rakyat.

Yang selama ini pemimpin Pakatan Haramjadah tu buat apa kejadahnya? Yang diorang selak sakan menyaman Utusan, NST dan lain - lain akhbar tu kenapa?

Bukan ke itu juga boleh dianggap sebagai satu tindakan untuk 'Menekan Kebebasan Media' dan cubaan untuk 'Menutup Mulut' dari mendedahkan Kebenaran kepada rakyat?

Sebagai contoh, kes saman Si Nurul Izzah tu terhadap Utusan berkaitan kenyataan yang dia sendiri buat dalam satu forum mengenai Kebebasan Beragama dikalangan orang Melayu.

Masa tu, tak nak pulak puak - puak Pakatan Haramjadah tu tuduh kata Si Nurul Izzah tu cuba untuk memberi tekanan kepada Kebebasan Media?

Nah!!! Sekarang diorang pulak yang kena main. Baru Datuk Seri Najib nak ambik tindakan saman, diorang dah mula menggelupor tak tentu arah. Jangan sampai ada yang terkencing dalam seluar sudah la!!! Pandai buat, pandai la lu orang tanggung sendiri!!!
 KUALA LUMPUR - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak hari ini menjelaskan bahawa notis tuntutannya terhadap Malaysiakini baru-baru ini bukan sebahagian agenda untuk menekan media.

"Saya ingin tegaskan: (tindakan) ini tidak membayangkan agenda yang lebih tersusun.


"Ia bukan sebahagian usaha menekan media; ia juga bukan cubaan untuk menutup mulut pengkritik kerajaan," katanya sewaktu merasmikan majlis anugerah media anjuran Kelab Akhbar Kebangsaan (NPC) 2014 di Kuala Lumpur malam ini.

No comments:

Post a Comment