Followers

rantau ku sayang

Thursday, May 22, 2014

#BN4TlkIntan: PAS tak sedar ia bakal tak releven




PAS yang suatu masa mengatakan PAS akan ganti UMNO akan berhadapan dengan prospek kehancuran jika calun Melayu DAP menang di Telok Intan.

Jika formula untuk meletakkan calun muda Melayu yang cantik, bingai dan boleh ditarik hidung berjaya menarik pengundi Melayu muda, bukan saja Uniit Amal PAS akan hanya tak lagi releven malah PAS keseleruhannya pun tak releven.

DAP dah boleh campak PAS ke dalam longkang dan jalan sendiri atau guna badigl PKR sebbagai uat show saja.


Semua orang dah nampak dan pemikir/penganalisa politik ratanya tahu agenda tersirat DAP ini tapi sayangnya PAS masih tak faham.

Selain dari sumbangan Unit Amal PAS sekuriti guard free dan jentera politik PAS yang berkebolehan baring tengah jalan, PAS tiada apa yang boleh ditawarkan dari segi keupayaan mentadbir, ekonomi dan network antarabangsa dalam memajukan negara atau nak urus negeri atau kerajaan.

Akibat terlalu lalai dengan menyalahguna ugama dan memperbodoh orang kampong dengan menakutkan mereka dengan balasan neraka atau menjanjikan syurga, PAS langsung tidak faham politik melibatkan pemerintahan dan pentadbiran kerajaan, masyarakat dan lain-lain.

DAP tak lagi memerlukan PAS. 


Oleh kerana PAS dah macam robot yang hanya tahu politik! politik! politik! demi kuasa! kuasa! kuassa! maka dikhabarkan pemimpin-pemimpin PAS akan ikrarkan kesetiaan pada DAP.

PAS akan persetankan hudud dan agenda negara Islam yang sebahagian dari penipuan ugama mereka selama ini.

Mereka akan ikrar sedia berenang dan tenggelam bersama DAP.

Hmmm ... bukan saja macam orang tak ada maruah tapi ahli-ahli PAS dah macam malu alah.

Khabarnya ketika beberapa tukang kempen PAS sedang membuat lawatan kempen, ada sekumpulan anak muda sudah berteriak hudud! hudud! hudud!

Pekerja PAS itu hanya terdiam tersengih tak boleh kata dan buat apa. Kalau ahli PAS yang selama ini nak selamatkan PAS dari terus terbenam dalam kancah kehinaan, tak payah keluar mengundi.


Kalau ada yang nak undi Dato Mah pun elok juga, sebab kemenangan Dato Mah akan menjadikannya Menteri dan pasti menguntungkan rakyat Telok Intan ... Melayu, India, dan Cina, tak kira BN atau PAS.

Dato Mah lagi menghormati oranng Islam dari Lim Kit SIAL

No comments:

Post a Comment