Followers

rantau ku sayang

Saturday, July 5, 2014

Luahan Anak Penjual Kuih "Puki"

Tentu ramai yang gelihati dengan penyebaran satu gambar gerai Bazar Ramadhan dari Muar Johor yang menunjukkan nama juadah yang agak pelik dan lucah. Namun gambar tersebut ternyata palsu dan telah diedit oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Berikutan dengan penyebaran nama kuih tersebut, anak kepada peniaga kuih 'puki' tampil memberi penjelasan.Salam sorry, saya di sini mewakili family saya, saya nak bagi tahu nama kuih tu PUKIS. Jangan lah sesuka hati edit nama tu jadi puki.

Saya dapat tahu dah banyak dah picture tu orang sebarkan. Parents saya sedih ada gak orang buat macam tu. Lagi-lagi ada picture parents saya. Kamu patut sokong produk makanan bangsa kamu sendiri bukan nak menjatuhkan.

Sesiapa yang tidak pernah rasa tu beli la di Bazar Ramadhan Sg Abong. Beli dan rasa. Apa perasaan kamu beli orang buat macam itu pada family kamu... marah tak? Sedih tak?

Kuih tu dah banyak kat KL, kat Muar yang frist time ada. Mana ada anak yang sanggup tengok orang sesuka hati buat macam itu pada perniagaan parents dia. Korang nak ambil picture untuk promosi tak apa lah, jangan la sampai nak edit sampai buat semua orang keliru. Pandai-pandai la jawab di akhirat nanti. 

No comments:

Post a Comment